Gå til innhold

østlandet 11-26 Juli


lars p

Anbefalte innlegg

Min Faste turkompis har blitt syk og årets faste Finnmarkstur har desverre blitt avlyst  :'( . Trenger derfor en plan for to uker med fisking .

Både turtips og turfølge er aktuelt.

Er uten bil så turplaner bør ligge i nærhet av tog, og som kan kombineres med sykkel.

 

Har ihvertfall planer om å få fisket noen dager i Renaelva og Glomma Rundt Kvennan.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går buss fra Rena til Drevsjø, så da kan du jo få med deg området Isterfossen og Galten.

 

Takk for tips.

Åssen er fisket der på denne tiden da ? og er det ikke ofte veldig mye mennesker der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går buss fra Rena til Drevsjø, så da kan du jo få med deg området Isterfossen og Galten.

 

Takk for tips.

Åssen er fisket der på denne tiden da ? og er det ikke ofte veldig mye mennesker der ?

For å være ærlig så har jeg ingen som helst anelse om det, får tro det er andre som kan sitte med bedre innfo om det gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Reis til Finnmark alene, og få dobbelt så mange fisker å fiske på, kanskje  ;D

A

 

Min Faste turkompis har blitt syk og årets faste Finnmarkstur har desverre blitt avlyst  :'( . Trenger derfor en plan for to uker med fisking .

Både turtips og turfølge er aktuelt.

Er uten bil så turplaner bør ligge i nærhet av tog, og som kan kombineres med sykkel.

 

Har ihvertfall planer om å få fisket noen dager i Renaelva og Glomma Rundt Kvennan.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fult av "søta bror" i Isterfossen hvertfall.

 

Ljøra i ljørdalen er ett alternativ, fin elv og tildels grov harr der.

 

En kompis fikk en ørret på mark 1,1kg

 

Takk for tips , men både Ljøra og Trysilelva er uaktuelle.

Begge er elver som alltid svikter meg. Spesielt trysilelva, vært der under danica klekkinger med maur også i overflata og ikke sett så mye som et vak

Opplevde mitt beste spinnerfall der oppe i fjor, fant to fisk som vaket , begge harr på 150 gram.

 

 

Reis til Finnmark alene, og få dobbelt så mange fisker å fiske på, kanskje  ;D

A

 

Var planen lenge det , desverre har jeg elendige knær om dagen som jeg ikke tar sjansen på 14 dager med lang vandring i fjellet med.

Og kompis ville aldri tilgitt meg hvis jeg tok noen av de virkelig store vi fisket på i fjor  ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første etappe blei en tur til øvre Orkla rundt Kvikne .

Fin elv , litt mye smått der og største blei på ca 700 gram . Dårlig vær og sinnsyk jojoregulering av elva ga dårlig med insektsliv.

På fjellet var det bedre og det ble kronet med en knallfeit Ørret på 1,5kg i ett lite vann.

 

er det noen steder det er "hot" om dagen ? ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen steder det er "hot" om dagen ? ? 

Da tror jeg jaggu du må et godt stykke nordover.

Har vært på en real runde nå, fra skrukkedalsrenna og flere andre elver nedover hedmark, og det vil være å overdrive å si at det "tok av" i noen av elvene .

Blir jo så kaldt om kveldene at man må på med vinterklær  :o

Ikke engang harren har vært særlig vak-villig.

Nei, her på østlandet er det nok kjørt for en stund nå, så en får håpe det tar seg opp igjen på tampen av sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blir jo så kaldt om kveldene at man må på med vinterklær  :o

 

Nei, her på østlandet er det nok kjørt for en stund nå, så en får håpe det tar seg opp igjen på tampen av sesongen.

 

Ja det har vært grusomt kaldt om natta , men er meldt varmere fremover med opp til 25 grader til uka her på østlandet . da kan det jo bli action igjen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...