Gå til innhold

Garrison Stress Curve


Anbefalte innlegg

Kanskje det rett og slett er mulig å gjøre det med video? En filmsekvens som i sakte film viser kasting (stangens bevegelse) med en gitt tapering. Da vil man også kunne få frem feil, som  f eks ettervibrasjon.

Har ikke peiling, men det kan jo være verd et forsøk.

 

Vil fungere for visuell analyse, dvs at du ser på reprise av kastene, og har du et høyhastighets kamera kan du se set i veeeeldig sakte film. Tenkte uansett jeg skulle nevne en sak som kansje er relevant; jeg har programmert og montert endel mikro-stabiliserings-systemer; disse baserer seg på akselerometre og gyroskoper i alle akser og kan enkelt "ta opp" kastebevegelsene dine for digital lagring og analyse. Men jeg må nok ha ihvertfall 2cm bredt kretskort for å lage en, så det lar seg vanskelig plassere flere steder på stanga, men én montert på f.eks snella kunne vert en idé om du skulle finne det interressant. Du vil ihvertfall kunne "ta opp" håndbevegelsen i kastet.

 

Kjetil

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan jo manipulere ganske mye hvordan en stang bøyer seg i kastet ved hvordan man fører stangen framover og hvor kjapt man brekker over. Drar man håndleddet med seg og ikke slår over før helt på slutten vil stangen bøye seg mye dypere enn om man slår over stangen jevnt mens man fører stangen fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...