Gå til innhold

forskjellige kasteteknikker


Jarle

Anbefalte innlegg

Har Boka og filmen' date=' men det som slår meg er følgende :

 

Det finnes ingen feilsituasjoner, altså Mathias viser ingen eksempler på hva som oftest gjøres galt, dette er veldig synd i alle fall for nybegynneren.

 

Når det gjelder kasting er det veldig viktig å kunne rette opp feil, jeg mener det er selve kilden til å få til gode kast, det å vite hva du gjorde galt :)[/quote']

 

Hei Viggo.

Jeg må nok dessverre si meg uenig i din kritikk av boka.

Mathias Lilleheim viser i boka og på DVD`en: Konvekse bevegelser, vridd baksleng, for mye kraft og 5 grunner til at griserumper oppstår. På DVD snuttene står det riktig når han kaster rett, og galt når han kaster galt. Her er jo flere feilsituasjoner! ;)

Ifølge boka er de største feil vanligvis disse: Gal kraftbruk, vridninger, konvekse bevegelser og at stangtoppen skyves foran bevegelsen. En annen feil han tar opp er at dobbeltrekket ofte startes for tidlig og dette gir stangtoppen en konkav bevegelse(griserumper). Det fine med boka er at han viser hvordan man kan trene bort disse feilene ved hjelp av noen enkle hjelpemidler. Man kan faktisk trene hjemme i stua på dette, uten stang og snøre.

 

Vennlig Hilsen

Gurthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Tenk dere en fotball spiller som bare kan tuppe, eller bare druse.....

slik er det med kasting også. jeg tenker på det som forskjellige grunnteknikker med sine respekive fordeler og ulemper. tenk om fotballspillere skulle krangle over noe så banalt som hva er best av ytterskru og inner skru.....Vi blir forledet!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...