Gå til innhold

Helikoter løft


JonnyB

Anbefalte innlegg

Kommet hjem fra 2 ukers fiske tur i Finnmark.  ;D

Fikk helikoter transport langt inn på vidda, det er kjempe kos når man skal ha med mye cognac og god mat  ;D ;D ;D ;D

Hadde et kanon fiske og spart 2-3 dagers gåing.

 

PS: Tørka rein hjerte er godt  ;D ;D ;D ;D

post-2809-13949857118013_thumb.jpg

post-2809-13949857119567_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 3 uker senere...
Gjest staffan@epost.no

jeg er også av dem som synes det er veldig leit med denne "teknikkavhengige" fluefiskinga.........og er skrekkelig lei meg at det har blitt gitt så mange løyver på f.eks. finnmarka......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du gikk glipp av gleden ved å klare deg selv i øde trakter, motortransport er for for bleikfeite lastsabber og folk som er for sjuke til å gå på sine egne bein. 

 

Sjaluuuu :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

er nok ikke det Claus :) :), selvom jeg vet at jeg ikke kommer inn på de plassene på finnmarka jeg elsker til fots med bør på ryggen mere....men helitransport....nei.. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

ja det er desverre slik at jeg har fått ødelagt en ankel så mye at den iike kan brukes til lange forflyttinger.....så akkanas området kommer jeg ikke til mere :'( :'( :'( :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er desverre slik at jeg har fått ødelagt en ankel så mye at den iike kan brukes til lange forflyttinger.....så akkanas området kommer jeg ikke til mere :'( :'( :'( :'(

Ikke no å suttre for Staffan, ifølge en annen tråd så ser det ikke fælt ut i nærområdet da ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Sannheten med sjøørretfiske og meg er at jeg ikke annet enn å ha vært med andre som fisker, sittet å stirra ned i det klare vannet og hygga meg uten å pælme....er nok en av purristene og elvefisker....for å si det på den måten....får like mye utav det observasjoner som selve fisket....eller på en annen måte....har spart fisken til dere når dere kommer oppover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten med sjøørretfiske og meg er at jeg ikke annet enn å ha vært med andre som fisker, sittet å stirra ned i det klare vannet og hygga meg uten å pælme....er nok en av purristene og elvefisker....for å si det på den måten....får like mye utav det observasjoner som selve fisket....eller på en annen måte....har spart fisken til dere når dere kommer oppover!

 

Prøvd tørt på havet? Mellom flo/fjære etc. i en av strømmene der oppe? Hvis ikke er du hjertelig velkommen til Vestlandet og fiske i vann og elver her ;D

Skulle egentlig vært oppe i Ekso i Eksingedalen i dag med Stig og en liten gjeng (Tsjekkisk og fransk nymfefiske), men grunnet en satans migrene i natt/morges ble det sofaen :'(

Bor Landlig til her også, kort vei til gjeddevann (20m), 15min gange til Fjellvatnet for ørret, 5min med bil til sjøen og 2timer til Eksingedalen for nydelig elv og "nesten" vann på de rolige store strekkene ;)

Bare å komme Staffan masse plass her, men er du allergisk for katter sliter du :-\

 

Du er herved invitert ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet hjem fra 2 ukers fiske tur i Finnmark.  ;D

Fikk helikoter transport langt inn på vidda, det er kjempe kos når man skal ha med mye cognac og god mat  ;D ;D ;D ;D

Hadde et kanon fiske og spart 2-3 dagers gåing.

 

PS: Tørka rein hjerte er godt   ;D ;D ;D ;D

 

Hei :) Hørtes bra ut!!

 

Har du noen bilder av fisken da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen bilder fra turen.  :)

 

Hva er galt med bli flyd inn?

Visst noen mener jeg er leikfeite, lastsabber eller syk fordi jeg haiker inn, så lure jeg på hvor god form dere er som kommer med sånne komentara.  ;D ;D ;D ;D Dokk er hjertelig velkommen og bli med meg på tur til fots.  ;)

post-2809-13949857740864_thumb.jpg

post-2809-13949857742751_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

JonnyB.... :), vi har noe som heter co2 problematikken....men det største problemet på kort sikt er at dit vi flyr er som regel sårbar natur....visst kan det høstes i slik natur langt fra vei.....men når det blir tilgjenglig så mister vi den jomfrulig naturen....vi forbruker noe som få burde gjort.....de stedene hvor vi bruker fly eller helikopter blir mere og mere urbaniserte skader....og snart har vi ødelagt  natur som burde vært uskadet fordi få mennesker naturlig skulle hatt mulighet til å bruke den......

 

staffan

 

Den isfiskede røya kunne du sansynlig bare slå i hodet, c&r ved isfiske er nyttestløs,,,,,,mange minus il lufta....+ frader i vann...det blir et sjokk fisker ikke overlever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sårbar natur? du vet ikke hvor jeg har flyd så blir bare nesten for dumt komme med noe sånt.

co2 utslip jeg har i året trur jeg nok ligger langt under de aller fleste i dette lande.  ;D

 

Minus grader i lufta? hva du med meg ditt eller hehe

Men du har rett i at det hva varme grader i vannet.  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke dette en tråd om helikopter løft??

 

Ser ikke helt forskjellen på å bli løfta inn til et sted her i Norge kontra Kola, og det er det jo ingen som klager på..

 

Ser ut som en supertur, og bilde av dama du la ut motbeviser hvertfall det sure oppgulpet Erland kom med... Bleikfeit? Not, så ikke sånn ut ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det ble en avsporing.......men bare bakerste vogna......jeg ser heller ikke forskjell på heli noe sted i verden......en uting! det er mitt syn......argumenter meg gjerne i molt....blir ikke sur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke dette en tråd om helikopter løft??

 

Ser ikke helt forskjellen på å bli løfta inn til et sted her i Norge kontra Kola, og det er det jo ingen som klager på..

 

Ser ut som en supertur, og bilde av dama du la ut motbeviser hvertfall det sure oppgulpet Erland kom med... Bleikfeit? Not, så ikke sånn ut ;)

 

 

Amen.

Blir gjerne med på en tur til fots Jonny, men det er fordi jeg er halvfeit, bleik og lat, trenger mosjonen og jeg har lyst på sånne flotte røyer :)

Sykt fine røyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble en avsporing.......men bare bakerste vogna......jeg ser heller ikke forskjell på heli noe sted i verden......en uting! det er mitt syn......argumenter meg gjerne i molt....blir ikke sur!

 

Ja debatten om dette i dissa CO2 tider er absolutt på sin plass, men ikke ved å rakke ned på noen bare fordi det blir gjort i Norge..

 

 

Skal jeg være seriøs, så er vel du den jeg kan tenke meg i din ungdom, som var så ivrig at du kunne funnet på å traska inn til en av elvene på Kola-halvøya... ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...