Gå til innhold

Identifisering av Splitcanestang og Snelle?


Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

dette gyldene snøret er et snøre fra Ashaway, jeg vet ikke om det kommer fra usa eller england......det snøret du har der er intermediate.....veldig populært til "greasedline" fiske etter laks i Lærdal.......produsenten laget silkesnøre tilbake i 1890 årene,

tror de startet  opp i 1882......de lagde også flere andre trådptodukter......disse snørene hadde jeg flere av og var ffantastiske å kaste med og nesten uslitlige!!!!!  med nesten 100% sikkerhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette gyldene snøret er et snøre fra Ashaway, jeg vet ikke om det kommer fra usa eller england......det snøret du har der er intermediate.....veldig populært til "greasedline" fiske etter laks i Lærdal.......produsenten laget silkesnøre tilbake i 1890 årene,

tror de startet  opp i 1882......de lagde også flere andre trådptodukter......disse snørene hadde jeg flere av og var ffantastiske å kaste med og nesten uslitlige!!!!!  med nesten 100% sikkerhet!

Takker Staffan :)

Intermediate har du helt rett i (glemte å nevne det i posten) ;) Etter en vekttabell som jeg fant på nett,fant jeg vel ut at dette snøret var i klasse 6(men det trenger nok ikke være eksakt) :-\

Har brukt snøret litt på en Scierra edp og en Redington redfly og det har fungert utmerket på begge, men passer kanskje bedre til Redington stanga utifra min kastestil.

Men hva mener du med "greasedline fiske"? Aldri hørt om før :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

man klinte lina inn med fett.......mucelin f.eks., for å få den til å flyte....(med historie fra silkelinene) olaf olsen i lærdal var tilhenger av dette fisket......i kombinasjon med lowwaterfluer. jeg var så heldig å ha denne fantastisk gode guiden en hel dag som 16 åring under fiske der borte i lærdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man klinte lina inn med fett.......mucelin f.eks., for å få den til å flyte....(med historie fra silkelinene) olaf olsen i lærdal var tilhenger av dette fisket......i kombinasjon med lowwaterfluer. jeg var så heldig å ha denne fantastisk gode guiden en hel dag som 16 åring under fiske der borte i lærdal

Ahaaa, det forklarer kanskje denne som også var med ;D ;D ;D Fungerte vistnok utmerket som lipbalsam også, men noget harsk eim på den i dag ;D ;D ;D

post-2790-13949857756392_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...