Gå til innhold

Waterworks Ula


Petter91

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Jeg hadde gått for Danielsson :) Og det er UTEN tvil :)

 

.......men så har du da aldri eid en Waterworks så vidt jeg vet ;D ;D......he he.....ta den du :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Henning

Jeg hadde gått for Danielsson :) Og det er UTEN tvil :)

 

.......men så har du da aldri eid en Waterworks så vidt jeg vet ;D ;D......he he.....ta den du :D

 

Terje!

hehe, sant nok :) men har fikla nok på den til å vite hva JEG hadde valgt :D

Åsså er det jo det med navnet da :) Men jeg vet jo at du har begge, så jeg skal ikke kommentere den no videre :D ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Du trenger ikke være redd for at ULA snella er dårlig :) Det er en supergod snelle..... Men jeg hadde gått for Danielsson :)

 

Vist noen sier at ULA`n er drit, så vet de rett og slett ikke hva de snakker om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange meninger. Jeg har avviklet mitt forhold til Nymph W og anskaffet ULA F2 og F2X. Bruken av Nymph W og ULA Force har vært helt problemfritt. Danielsson og Waterworks fremstår som sneller av svært god kvalitet. Man velger mer utfra det estetiske og hva som som matcher stangen.

 

Dryflyen har større diameter enn Nymph W/ULA F2 og er følgelig bedre til å manuelt bremse på spolekanten. ULAene opplever jeg litt spinkle til håndbrems. Jeg har imidlertid ikke hatt problemer med å kjøre flere fiske over kiloen på ULAen, største er sjørret på 3,2 kg uten vanskeligheter. Men behov for brems til dette fisket har jeg vel strengt tatt ikke.

 

Dryflyens større diameter er en liten fordel ift. snøreminne.

 

Etter mitt syn er den gamle ULA modellen med liten blank snellejusteringsskrue både penest og best til praktisk bruk.

 

Lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange meninger. Jeg har avviklet mitt forhold til Nymph W og anskaffet ULA F2 og F2X. Bruken av Nymph W og ULA Force har vært helt problemfritt. Danielsson og Waterworks fremstår som sneller av svært god kvalitet. Man velger mer utfra det estetiske og hva som som matcher stangen.

 

Dryflyen har større diameter enn Nymph W/ULA F2 og er følgelig bedre til å manuelt bremse på spolekanten. ULAene opplever jeg litt spinkle til håndbrems. Jeg har imidlertid ikke hatt problemer med å kjøre flere fiske over kiloen på ULAen, største er sjørret på 3,2 kg uten vanskeligheter. Men behov for brems til dette fisket har jeg vel strengt tatt ikke.

 

Dryflyens større diameter er en liten fordel ift. snøreminne.

 

Etter mitt syn er den gamle ULA modellen med liten blank snellejusteringsskrue både penest og best til praktisk bruk.

 

Lykke til.

 

 

 

Takk for bra svar:D

 

Hva er forksjellen på ULA F2 og F2X??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange meninger. Jeg har avviklet mitt forhold til Nymph W og anskaffet ULA F2 og F2X. Bruken av Nymph W og ULA Force har vært helt problemfritt. Danielsson og Waterworks fremstår som sneller av svært god kvalitet. Man velger mer utfra det estetiske og hva som som matcher stangen.

 

Dryflyen har større diameter enn Nymph W/ULA F2 og er følgelig bedre til å manuelt bremse på spolekanten. ULAene opplever jeg litt spinkle til håndbrems. Jeg har imidlertid ikke hatt problemer med å kjøre flere fiske over kiloen på ULAen, største er sjørret på 3,2 kg uten vanskeligheter. Men behov for brems til dette fisket har jeg vel strengt tatt ikke.

 

Dryflyens større diameter er en liten fordel ift. snøreminne.

 

Etter mitt syn er den gamle ULA modellen med liten blank snellejusteringsskrue både penest og best til praktisk bruk.

 

Lykke til.

 

 

 

Takk for bra svar:D

 

Hva er forksjellen på ULA F2 og F2X??

 

hmm,,, tror det bare er en dypere spole som er forskjellen.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Lææækkkert! :D Da trenger jeg bare en ekstra spole, er det noen som har denne snellen liggende i skapet til pynt og ikke har bruk for spolen? Evt har for mange spoler i forhold til snører`? Vet at hvis dere tenker dere godt om så har dere egentlig ikke bruk for den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...