Gå til innhold

loop til flueline


tob

Anbefalte innlegg

Masse penger å spare ved å lage løkke selv.

Eksempel - ferdig lagde løkker pris for 5 stykker kr125,- (pris pr. stykk 25,- kr)

Lage selv 500 stykker kr 121,- ( pris pr. stykk 0,24 kr)

Vedlegg bilde av selvlagd løkke og utstyr som trengs.

Trygve ;)

post-820-13949857946751_thumb.jpg

post-820-13949857947085_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer bruksanvisning.

Det er viktig å flise opp tråd i enden før den skal igjennom - se bilde 2 - tappes i enden med finger så flises den opp.

Trygve ;)

 

Tøft :)

Dette er en fin sysle i tillegg til fluebinding i vinter. Lage nye løkker og "klargjøre" alle snørrer rett før det braker løs nok en gang en dag i mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tips der!!! Har aldri brukt bindetråd og den enkle tanken har heller aldri slått meg. Brukt kun superlim og løkka har fliset seg opp etter en stunds bruk... Begynte derfor å knyte fortommen rett på fluelina. Blir bra overgang av det (kastemesssig) men er jo ett kritisk punkt da du får fisken helt inn og overgangen mellom fortom og line innover stangringene.

 

Du skal se kanskje også jeg lager meg løkker til vinteren  :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tips der!!! Har aldri brukt bindetråd og den enkle tanken har heller aldri slått meg. Brukt kun superlim og løkka har fliset seg opp etter en stunds bruk... Begynte derfor å knyte fortommen rett på fluelina. Blir bra overgang av det (kastemesssig) men er jo ett kritisk punkt da du får fisken helt inn og overgangen mellom fortom og line innover stangringene.

 

Du skal se kanskje også jeg lager meg løkker til vinteren  :)

 

 

 

 

 

Flott den der ja :)

Blir god som gull, og ingen trøbbel når fisken skal inn :) Iallefall ikke de på 250g som jeg har testa på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bare en liten tanke ang bruddstyrke og tungt utstyr:

På tohåndsutstyr bruker man jo normalt skyteklump og skyteline i et løkkesystem, som ofte er ferdig fra produsent. Har hørt at bruddstyrken på disse løkkene vanligvis ligger rundt 15kg. Det er jo da ganske viktig at man har noe med lavere bruddstyrke enn dette foran skyteklumpen. Dersom man får hval på kroken, evt setter seg fast i bunn, er det jo bedre å miste en flue og litt fortom enn at hele klumpen forsvinner. Hvis den fremste løkken tåler 17kg, kan det altså være lurt å være litt beskjeden med tanke på bruddstyrken på fortomsspissen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten tanke ang bruddstyrke og tungt utstyr:

På tohåndsutstyr bruker man jo normalt skyteklump og skyteline i et løkkesystem, som ofte er ferdig fra produsent. Har hørt at bruddstyrken på disse løkkene vanligvis ligger rundt 15kg. Det er jo da ganske viktig at man har noe med lavere bruddstyrke enn dette foran skyteklumpen. Dersom man får hval på kroken, evt setter seg fast i bunn, er det jo bedre å miste en flue og litt fortom enn at hele klumpen forsvinner. Hvis den fremste løkken tåler 17kg, kan det altså være lurt å være litt beskjeden med tanke på bruddstyrken på fortomsspissen ;)

 

lol, jeg leste blindt istad! sletta innlegget! :D men 0.40 holder vel i lange baner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...