Gå til innhold

Merkelig sesong


Eirik Nævdal

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt en litt merkelig sesong i år? er alltids noen fenomen hvert år, men i år var det ekstremt!

 

Teppeklekkinger flere plasser i både elv og vann, uten vaking (flere ganger)

Begynte utrulig tidelig hele sesongen

Så godt som over allerede

men alikevel, ikke et eneste vak på 14 dager, og plutselig for 2 dager siden, vaket det over alt!

men bare den ene dagen, nå er det stille!

Rykter om uvanlig tidelig gyting

Mye fisk oppunder kg i år, men få fisk totalt (kan vere meg som er uheldig også da :) )

 

dere noen merkelige fenomen? husk at jeg fisker stort sett på 500 - 1000 m høgde! men også mye i lavlandet!

 

og så Brann oppå alt dette.. håper 09 blir bedre :P

 

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesongen begynte vanvittig bra, med fjærmygg fiske i isende kaldt vann og nytt utstyr som funket som et skudd med en gang :D

Selv om andre fikk brannsår da de begynte å dra fandenskapet gjennom fingrene..ho-ho

 

I sjøen brukte jeg heldigvis litt tid utpå våren, noe jeg normalt ikke gidder da ørret tar all fokus, men ørret i sjøen er jo trivelig også en flott april kveld :) Perset ihvertfall så det sang etter..

 

Sommeren vil jeg bare sette strek over, med unntak av flotte dager på vidda og Svømmepuppen til "Kjell" (og takket være Pål sine skriblerier i Alt om Fiske)

Likefullt hyggelige kurs med mange fornøyde deltakere, men ujevne og lite forutsigbare døgnflue turer... :(

Hjalp heller ikke at sjefem hjemme nektet meg å fiske konkurranser i år...det var en stor strek i regningen, for jeg koser meg virkelig på de turene...sosialt og lærerikt.

 

Høsten har vært preget av nymfefiske i elv...utrolig kult med riktige fluer på riktig fortom..."finfiske" og alt annet enn lett...man må fokusere og får betalt....men så:

 

Jakten på havabbor.....plutselig står jeg atter en gang i sjøen å fisker på den minst tenkelige årstiden (for meg ihvertfall)

Det må Mr. Kabbe ta skylden for etter release av filmen ifjor, og folk som Toggi som pøser på med fangstrapporter av en annen verden...gøy..man må jo la seg rive med av slikt kun boende ca 150 meter fra sjølukten.. :)

Og meget forenelig med hussjefens agenda.... jeg rekker jo plutselig både fiske og frokost med en svært lite engasjert familie ;D

 

Og idag fått teften av fjærmyggfiske igjen....slutter av i ferskvann som jeg begynte..

 

Men året har gitt meg mye å glede meg over i forhold til oversikt på meget godt, og noe mindre bra utstyr...noe å ta med seg :D

Årets høydare: Winston stenger, Orvis helios,Sharkskin line (til noe av mitt fiske), Guideline High water linen og ikke minst Troutfighter fra Streamstix. oooops glemte den jeg forsøkte idag for første gang: rio Selective Trout....likte den bedre enn Gold.

For ikke å snakke om noe som vil gagne alle norske fluefiskere i årene som komme; Tiemco Akron Fluor spoler, og ferdig taperte fortømmer...herlige saker.

Eikre Fly og Tundra har levert varene i forhold fluer så det holder...meget, meget hyggelig, HAr aldri bundet så lite fluer som iår :)

 

Men sesongen er ikke over, lenge til nytt år.

Et barn skal fødes inne 3-4 uker, ja, det er mitt :D...og noen turer i saltvann skal jeg nå få til selv om havabborjakten skulle avta med synkende temperaturer..

Og så er det bare å vente på release av Mr. Kabbe sin sjøørretfilm.... :D :D

 

Stig

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har truffet feldig i år :) blir misunnelig her :S

 

Men sesongen er ikke over, lenge til nytt år.

Et barn skal fødes inne 3-4 uker, ja, det er mitt ...og noen turer i saltvann skal jeg nå få til selv om havabborjakten skulle avta med synkende temperaturer..

Og så er det bare å vente på release av Mr. Kabbe sin sjøørretfilm.... 

 

 

Gratulerer så mye med en ny fisker i familien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, takker.

Ja håper hun blir mer opptatt av pappas fritidssysler en pjokken på 4...han har ikke ro i ræva ;D

Men gledelig at han satt på fanget mitt igår kveld å så innspurten i storkampen på tv da Brann knuste spansk topplag...en merkelig, merkelig sesong ;D

Skulle jo tro det var mulig å spille ball i hatt med Stabæk også.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

stig......unn deg en uke i rena....treffen.....du vil bli godt tatt vare på...... :-X  du kan ta familien med på noe helt annet enn det de de er vandt til....henning burde ta med seg oliver også....ikke bare en egotripp....! dette ville gledet meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stig......unn deg en uke i rena....treffen.....du vil bli godt tatt vare på...... :-X   du kan ta familien med på noe helt annet enn det de de er vandt til....henning burde ta med seg oliver også....ikke bare en egotripp....! dette ville gledet meg veldig!

Er for unge til en ukes fisketur når en er 3 år :)....men han blir tvunget til å være med når han blir eldre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stig......unn deg en uke i rena....treffen.....du vil bli godt tatt vare på...... :-X   du kan ta familien med på noe helt annet enn det de de er vandt til....henning burde ta med seg oliver også....ikke bare en egotripp....! dette ville gledet meg veldig!

 

 

Ja, det kriblet godt i beina i sommer, for ikke å si i kastearmen.

Jeg synest rena treffet er et knallbra initiativ, og håper selvsagt å få tid....men er nok redd for at det blir ren ego tripp for min del, da min kjære tar sterk avstand fra alt som heter "sykelig fiskeinteresse" (som hun kaller det ;D ;D)

Hun har jo rett i det, jeg har aldri prøvd noen form for dop, annet enn fiske. Og det ble jeg til de grader hektet på... :)

Og ditt selskap trivdes jeg meget godt i Staffan, første gang vi møttes, det tror jeg du vet :)

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...