Gå til innhold

Et år i Oslomarka/Ørreteldorado


Tore C.

Anbefalte innlegg

Et år i oslomarka med bård og lars?? hva er dette? nytt eller gammelt matriale?

 

Denne ble vist på tv for en del år siden.  Handler ikke bare om Lars og Bård, men om fiske i Oslomarka generelt og litt OFA-kultivering. 

En film jeg ofte ser om igjen og om igjen på min gamle video...

Skal bli fint å få denne på DVD.

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år i Oslomarka var en veldig flott film. Det var vel Lars Nilsen som stod bak kameraet, men det er vel den eneste linken til Bård og Lars. Det var også en dame med i filmen som var mildt sagt ivrig til å gå på ski. Tror jeg traff henne i marka et år etterpå, det var den 7.mai. Det var lite snø og delvis bart, og jeg lo litt for meg selv at hun gikk rundt med ski vekselsvis på beina og i hendene. Tipper hun lo mer av meg som tuslet rundt med fluestang ettersom det lå is på alle vannene. :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år i Oslomarka var en veldig flott film. Det var vel Lars Nilsen som stod bak kameraet, men det er vel den eneste linken til Bård og Lars. Det var også en dame med i filmen som var mildt sagt ivrig til å gå på ski. Tror jeg traff henne i marka et år etterpå, det var den 7.mai. Det var lite snø og delvis bart, og jeg lo litt for meg selv at hun gikk rundt med ski vekselsvis på beina og i hendene. Tipper hun lo mer av meg som tuslet rundt med fluestang ettersom det lå is på alle vannene. :-[

 

Hm...  Oslomarka - Ørreteldorado ble vist på tv for mange (10?) år siden.  Dennee handler om Oslomarka og OFAs innsats her.  Bård og Lars er med, men også andre. 

 

Et år i Oslomarka er en annen film hvor bl.a. "skidama" har en stor rolle.  Også Cato Bekkevold er med her - woblerfiske i Nøklevann hvis jeg husker rett.  Dennne ble vel vist på tv for tre år siden.

 

Begge filmene er laget av Lars Nilssen og er helt topp for "marka-fans" (som meg..).

 

Hvorvidt det er begge disse to filmene som nå kommer på en DVD, vet jeg ikke.  Tipper det er Ørreteldorado..

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei Tore. Det ante meg at det var mer fisking i det programmet du omtaler, eller at jeg bare fikk med meg en del av evt serie. Filmen ble som du riktig anslår vist i 2005. Året etter gikk ikke isen på Triungsvann før omlag 10. mai.

 

Som markavenn må jeg sannelig få med meg den andre filmen også. Har ikke hørt om denne før.

 

Jørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

 

Ser at filmen(e) nå kan forhåndsbestilles fra Flue.no.  Ut fra coveret til DVD'en ser det ut til at det er begge Oslomarka-filmene til Lars Nilssen.  Et år i Oslomarka med "joggedama" og Cato Bekkevold, og Oslomarka - Ørreteldorado med bl.a. Bård og Lars som ekstramateriale.  I tillegg kortfilmen Hopp fra Holmenkollen.

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...