Gå til innhold

Albright EXS serien


Juhani

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på følgende:

 

Har hørt noen rykter om at EXS serien til Albright kan være basert/likner på NTi/NTiQ serien til Redington. Kan noen bekrefte evt. avkrefte dette? Om noen vet hvor like de faktisk er aksjonsmessig osv så hadde jeg virkelig satt pris på en liten beskrvielse. Jeg har kun lest dette ved en eller to anledninger her på forumet og jeg husker selvfølgelig ikke hvem som postet dette. Har også forsøkt å søke uten å få opp disse innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albright EXS skapt av samme mannen som skapte Redington NTi/NTiQ, Jim Murphy.

Stengene har den sprøeste grafitten som noen gang er brukt i serieproduserte stenger. Hele 84... (husker ikke benevnelsen)

For at ikke stanga skal knekke når du stirrer på den er det lagt en scrim utpå av astroquarts (scilisium), som er 60 ganger mere motstandsdyktig mot støt/slag enn karbon.

 

Har følgende modeller selv; EXS 904-4, EXS 907-4 Saltwater og EXS 1306-4 (13,6' #6)

 

Lette herlige stenger som selges til spottpris rundtom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg plukka opp at de var lavt prisa... helt greie sånn finish messig eller, Stangringer, snellefeste osv?

 

Ja, det er meget bra hardware på stanga og finishen er god. Korkkvaliteten er som på en Loomis. Mao. ikke av edleste sort, men sparklet og pusset fin ;-)

 

EXS led vel samme skjebne som NTi og NTiQ. Ble nok litt dyr og produsere. Skulle erstattes av en ny stangserie hvor de hadde gått ned noe på grafittkvaliteten (bruke mere IM6). Men denne scoret dårligere enn Albright A-5 i amerikanske tester og ble dermed trukket tilbake.

Nå har visstnok Jim Murphy solgt seg ut av hele greia....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være forsiktig med å dra paraleller. Til det har jeg testet NTiQ for lite.

Nå var det vel CD-Rods på NZ som produserte emnene til denne og NTi. Var vel de eneste med den rette teknologien.

EXS er produsert i Korea, uten at det trenger å spille noen rolle.

Jeg er veldig glad i mine Albright stenger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...