Gå til innhold

Oakley med polarisering?


Olav

Anbefalte innlegg

Er det slik at ikke alle Oakley- briller som er polarisert egner seg som fiskebriller?

Ut fra mine fysikkunnskaper trengs det polarisering i vertikalt plan, ikke horisontalt.

Stemmer dette?

 

Kunne godt tenkt meg et par Oakley til fisking, men er usikker på evt. hvilke modeller som er egnet?

Tips?

 

Mvh

Olav Grøndalen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Har et par Oakley briller, brukt over mange sesonger. HAr ikke peiling på hva de heter, men greie er de.

fikk dem i anledning en utenlandstur/konkurranse.

 

Har andre fiskebriller som jeg synest er både bedre på skallen og ser bedre med. Et par Flying fisherman "et eller annet"...rundt 700.-

Med leddet bøyle...sitter godt for tykkskallen meg :D

Billigere er de også :)

 

Det var altså en avsporing men samtidig bekreftelse på ditt spørsmål om Oakley.

kanskje Erik Eikre vet mer om hvilken modell vi den gang ble sponset med..tror han fremskaffet den avtalen. ;)

Send ham en PM eller kanskje han ser dette rop om hjelp.

Lykke til :)

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte disse http://www.oslosportslager.no/produkt/oakley-monster-dog-dark-amberbronze-polarized-solbriller-6547.aspx

som kombinert fritidsbrille og fiskebrille, og er super fornøyd! Fått godt med juling uten at det er annet enn et micro hakk i ene glasset.

 

Vurderte å kjøpe Costa del mar eller action optics fra statene, men tok heller turen til Oslo sportslager hvor de har en del Oakley modeller og landet på monster dog.

 

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et par briller fra Flying fisherman på ebay, brillene har glassinfatning og er de desidert beste brillene jeg har hatt...

Prisen er latterlige 24,90$ som tillsvarer 170,-nok... Altså 170 spenn for et par briller med glass.. I tillegg er brillene dritkule.. 8)

http://cgi.ebay.com/Polarized-Flying-Fisherman-Glass-Lens-Sunglasses-NEW_W0QQitemZ260307193728QQihZ016QQcategoryZ151543QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips.

 

Er ikke ute etter polariserte alternativer. Kunne tenkt meg Oakley, men er usikker på om de "virker

Vil gjerne ha Oakley fordi jeg har svært god erfaring med merket til sport og fritid. Dessuten har de mange kule modeller...!

 

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...