Gå til innhold
  • 0

Hvor lenge kan man fiske?


Drammensfiskern

Spørsmål

19 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
Gjest staffan@epost.no

det rer forskjellig fra sted til sted!!!! det må du undersøke, kanskje har de forskjellig fredningsbestemmelse fra vann til vann......velger å tro at alle ørretvann i d.marka er fredet nå, men vet ikke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

det rer forskjellig fra sted til sted!!!! det må du undersøke, kanskje har de forskjellig fredningsbestemmelse fra vann til vann......velger å tro at alle ørretvann i d.marka er fredet nå, men vet ikke......

 

Ahh, skjønner. Skal sjekkes, men gitt at det ikke er noe fredningsbestemmelse nå, er det da bare å fiske helt til isen legger seg? Fisker vel da med våt?

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

dårlig kvalitet på fisken nå.....mager etter gytetida.....jeg anbefaler heller å samle kongler..... ;D ;D litt dårlig å fiske på "Gytesliten" fisk

 

Men det er vel ikke slik at all fisk er "Gytesliten"?? Men, å selektere ut disse er vel ikke så lett  ;D ;D. Var ute i går og fikk 2 stk med synk3 snøre og klassikeren March Brown silver. Det var kjølig , men deilig å være ute. Så var det fryktelig spennende da, om fiksen i hele tatt vill la seg lure. Joda, den lot seg lure. Men, de jeg fikk var "Gyteslitne", så du har definitivt et poeng Staffan.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest staffan@epost.no

nå går jeg off her, men det er det som gjør meg så eitrande førbanna.....sett en fredningstid som er til gavn for fiske, ikke for fiskeren.....men jeg vet at fiskelysta suger.....dette er ikke ment som personlig kritikk,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

nå går jeg off her, men det er det som gjør meg så eitrande førbanna.....sett en fredningstid som er til gavn for fiske, ikke for fiskeren.....men jeg vet at fiskelysta suger.....dette er ikke ment som personlig kritikk,

 

Ja, men disse fredningstidene er vel der hvor det er behov for det. Ikke sikkert at det blir fisket så mye i d.marka på høsten.

Personlig kritikk  tar jeg det ikke som, siden det ikke er jeg som lager regelverket :), for det andre er det snakk om en fisketur i d.marka i løpet av hele høsten.

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

nå går jeg off her, men det er det som gjør meg så eitrande førbanna.....sett en fredningstid som er til gavn for fiske, ikke for fiskeren.....men jeg vet at fiskelysta suger.....dette er ikke ment som personlig kritikk,

Just my 0.02 Staffan: I vann der fisken ikke reproduserer seg spiller det vel strengt tatt ingen rolle om man fisker i gytetida? Hva med fiske etter laks og sjø-ørret i elv? Ser ikke noe problem i å fiske brunørret nå i vann der fisken ikke gyter............

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest staffan@epost.no

jeg mener at de svenske fredningstidene for sjøøret burde innføres også her i landet......å bli fisket på under gytetida er helt forkastelig.....vårfiske etter torsk, dvs i gytetida, som skreifiske burde vært stoppa......vi mennesker klager og klager dersom vi ikke får ture fram som vi vil på bekostning av naturgitte vilkår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

jeg mener at de svenske fredningstidene for sjøøret burde innføres også her i landet......å bli fisket på under gytetida er helt forkastelig.....vårfiske etter torsk, dvs i gytetida, som skreifiske burde vært stoppa......vi mennesker klager og klager dersom vi ikke får ture fram som vi vil på bekostning av naturgitte vilkår

 

Ihvertfal i visse områder. Fisk som har gytt og fisk som ikke gyter ferdes som regel i forskjellige områder. Den svenske ordningen er langt fra perfekt. Når fisket enedelig åpner er det "fritt fram" med garn og det hele. Men jeg er helt med på det du sier her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

"Kortinformation om fiske efter havsöring

Fiske efter havsöring är tillåtet i kustvattenområdet i Skagerrak och Kattegatt utom Svinesund och Idefjorden under tiden 1 april till och med 30 september.

Minimimåttet är 45 cm.

Minsta tillåtna maskstorlek vid öringfiske är 120 mm. Inom vattenområden med mindre djup än tre meter enligt gällande sjökort får inte användas nät med annan maskstorlek än 120 millimeters diagonallängd.

Information om till exempel fredningsområden går att hitta i Fiskeriverkets föreskrifter (FIFS 2004:36) om fiske i Skagerrak, Kattegatt och Östersjön eller via respektive Länsstyrelse."

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest staffan@epost.no

"Kortinformation om fiske efter havsöring

Fiske efter havsöring är tillåtet i kustvattenområdet i Skagerrak och Kattegatt utom Svinesund och Idefjorden under tiden 1 april till och med 30 september.

Minimimåttet är 45 cm.

Minsta tillåtna maskstorlek vid öringfiske är 120 mm. Inom vattenområden med mindre djup än tre meter enligt gällande sjökort får inte användas nät med annan maskstorlek än 120 millimeters diagonallängd.

Information om till exempel fredningsområden går att hitta i Fiskeriverkets föreskrifter (FIFS 2004:36) om fiske i Skagerrak, Kattegatt och Östersjön eller via respektive Länsstyrelse."

 

 

 

 

 

flott avklarende, kjenner noen fra godt inne i innlandet som reiste til sydsverigefor å fiske SØ og la norske regler til veie....det svei i plånboken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...