Gå til innhold

[LØST] Moms-spørsmål (Bestille fra Dan Tackel)


Gjest Ulv

Anbefalte innlegg

God kveld!

 

Står på hugget til å bestille noen liner fra Dan Tackel i Sverige.

På siden deres står det at priser er inkl. moms. Betyr det at jeg slipper å betale norsk moms? (Ja, varene har en verdi over 200,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

Står på hugget til å bestille noen liner fra Dan Tackel i Sverige.

På siden deres står det at priser er inkl. moms. Betyr det at jeg slipper å betale norsk moms? (Ja, varene har en verdi over 200,-)

 

Du slipper ikke unna.. hvor mye er det snakk om??

 

Jeg skal vel ikke betale moms i Sverige og i Norge? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dårlig svar.. Du må ikke betale norsk moms bare toll og merverdiavgift..

 

hæ?

 

moms=merverdiavgift

 

Fiskeutstyr er forøvrig tollfritt.

 

Gebyret f.eks Posten tar må du huske å kalkulere inn. Om du eksempelvis bestiller for 500 SEK (eks svensk MVA) blir det ofte mer i fortollingsgebyr, enn norsk MVA. (Jada, det heter fortollingsgebyr selv om du ikke betaler toll, men kun MVA)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gebyret f.eks Posten tar må du huske å kalkulere inn. Om du eksempelvis bestiller for 500 SEK (eks svensk MVA) blir det ofte mer i fortollingsgebyr, enn norsk MVA. (Jada, det heter fortollingsgebyr selv om du ikke betaler toll, men kun MVA)

 

Prisene på Dan Tackel er inklusive svensk moms. Når dette kommer over grensen må jeg da betale norsk moms? Det er jo bare idiotisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dårlig svar.. Du må ikke betale svensk moms bare toll og merverdiavgift..

 

hæ?

 

moms=merverdiavgift

 

Fiskeutstyr er forøvrig tollfritt.

 

Gebyret f.eks Posten tar må du huske å kalkulere inn. Om du eksempelvis bestiller for 500 SEK (eks svensk MVA) blir det ofte mer i fortollingsgebyr, enn norsk MVA. (Jada, det heter fortollingsgebyr selv om du ikke betaler toll, men kun MVA)

 

Moms= merverdiomsetningsavgift

Men beklager at de blei blandet sammen blir litt sånn når man skal svare kjapt..

Praksis er litt forskjellig etter hvor du handler fra, men normalt sett så trekkes svensk MVA fra i prisen.

Alt omregnes til NOK, og Norsk MVA legges til i prisen ved fortolling.

Dersom du har betalt svensk MVA, har du krav på å få dette refundert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største spørsmålet er vel hvilke liner du skal kjøpe hos Dan-Tackle? Der var det virkelig mye "drit" som det så fint heter.

 

En kar som anbefalte meg de. Billige og bra..

 

Har du testet disse? Orker ikke kjøpe katta i postkassa :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt DT defra til klump bruk og det funker som f.....

Rune 1967 her inne kjøpte et wf synk som han skryter fælt av.

 

Ellers har jeg bare clear lina, men det er vel en 1 sort. Meget bra, wf 2 og 3 sort har jeg ikke testet bare fått positiv tilbakemelding fra Rune 1967 på forumet.

 

Det jeg ikke er fornøyd med er at f.eks ekstra fast synk synker IKKE veldig fort :rolleyes:  ;D

Bare vær obs på dette!

 

Mitt tips er, skal du ha int line. Kjøp 1 sorterings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med å bestille Scierra HMT Synk3 fra skittfiske.no.. Håper jeg blir fornøyd ;D

Kunne selvfølgelig kjøpt fra min lokale butikk som mange oppfordrer til, men ALLE butikkene i mo har bestemt seg for å gjemme bort eller låse ned fluefiskeutstyret på vinteren.

 

Skjønner at det blir trangt med plass, men får ikke akkurat lyst til å støtte opp om butikkene. Det blir nok 100% netthandel på meg, norsk eller utenlands fra nå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med å bestille Scierra HMT Synk3 fra skittfiske.no.. Håper jeg blir fornøyd ;D

Kunne selvfølgelig kjøpt fra min lokale butikk som mange oppfordrer til, men ALLE butikkene i mo har bestemt seg for å gjemme bort eller låse ned fluefiskeutstyret på vinteren.

 

Skjønner at det blir trangt med plass, men får ikke akkurat lyst til å støtte opp om butikkene. Det blir nok 100% netthandel på meg, norsk eller utenlands fra nå av.

 

det er en fin line det  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...