Gå til innhold

Polyamid dubbing


persa

Anbefalte innlegg

på annet forum er det presentert fine vårfluepupper ad modum Staffan Lindstrøm ? med rufsete, glinsende luftboblefangende dubbing til bakkropp, dubbingen heter polyamid, dette finner jeg ingen plass i handel, er det gode substitutter el plasser å skaffe dette.? Denne dubbingen ser ut til å være fin til touchdubbing som gir lett rufsete resultat, forsøkte med atrondub men ble egentlig bare tull og mye mer kompakt, tips ang polyamiddubbing ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på annet forum er det presentert fine vårfluepupper ad modum Staffan Lindstrøm ? med rufsete' date=' glinsende luftboblefangende dubbing til bakkropp, dubbingen heter polyamid, dette finner jeg ingen plass i handel, er det gode substitutter el plasser å skaffe dette.??[/quote']

 

Kjenner ikke dette garnet. Har du en link til nevnte vårfluepupper ?

 

Jeg ser på nettet at det selges "polyamid-garn" av et par forskjellige typer til under 50-lappen for 50gr. i garnbutikkene. Du kan kanskje klippe opp dette garnet til dubbing med ønsket fiberlengde...? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Garn?

 

Polyamide er en type monofilament (nylon) som brukes til bla. nylonstrømper og tau.

 

Siden det kan være mindre oppsiktsvekkende å si at man har rappet nylonstrømpa til dama og kappet den i småbiter, er det vel en mer bindeteknisk revolusjon å kalle det polyamide-dubbing. Ikke sant Staffan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...