Gå til innhold

Torsk og Krabber


Random

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har funnet en fin bukt å fiske i, der det ferdes stooor torsk på grunnene på krabbejakt! Skal rigge opp min nye hm3 5-6 med flyt etter jobb. Spørsmålet er hvilken flue jeg skal bruke? jeg har bestilt krabber. Men om jeg drar ut i kveld trenger jeg noe annet enn krabbe..Har jeg noen andre alternativer? Regner med at torsken ikke bryr seg om noe annet enn krabber da bukta er full av dem???

 

Fyr løs! ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg har funnet en fin bukt å fiske i, der det ferdes stooor torsk på grunnene på krabbejakt! Skal rigge opp min nye hm3 5-6 med flyt etter jobb. Spørsmålet er hvilken flue jeg skal bruke? jeg har bestilt krabber. Men om jeg drar ut i kveld trenger jeg noe annet enn krabbe..Har jeg noen andre alternativer? Regner med at torsken ikke bryr seg om noe annet enn krabber da bukta er full av dem???

 

Fyr løs! ;D

 

 

 

fikk en torsk som spydde krabber for ikke så lenge siden. på en black rainbow farget flue med rødt i "hodet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du fisker med ein børstemark imitasjon og fisker den roligt med lange drag og lar den jigge seg ned at so kan det bli bra ;) Og foresten?? Korfor binder du ikkje nåken lette krabbe imitasjoner sjølv?? Verdens enkleste og JÆ....GT god :D

Sende du meg adressa di so kan eg alltis sende deg eit par stykker, so kan du sjå om dei fungere hjå deg, ogso kan du sjå korleis du kan binda dei sjølv ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fiske torsk?

 

1. Knyt på en oliven Woolly Bugger ala den Aurivilli postet (pen flue forresten!) og kast så ut snøret og gjør deg klar til inntrekk

2. Ha en fiskekompis ved siden av deg som trenger hjelp asap med en floke/knute/flue

3. Legg fra deg stangen på svaberget med snøret ute

4. Dra inn snøret etter du har hjulpet fiskekompisen din i ca 5 minutter og sveiv inn torsken!

 

 

Så enkelt er det og det har fungert ved to anledninger :)

 

index.php?action=dlattach;topic=5706.0;attach=15126;image

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...