Gå til innhold

Er på SØ- tur på Bornholm. Noen tips?


Ida

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og Ole A. Raastad (Oraastad) befinner oss for øyeblikket på Bornholm  :)

Vi ankom seint i går kveld, og har brukt denne dagen på noe fiske, men mest rekognosering.

 

Tenkte vi skulle slenge ut en liten tråd her, for å høre om noen av dere har noen tips til oss ang. fiskeplasser o.l.?!

Vi har litt over én uke til rådighet, og skal forsøke å sjekke nettet så ofte som mulig.

 

På forhånd takk  :)

 

Hilsen Ida & Ole  ;)

 

Ps: Vi har opprettet en liten blogg som oppdateres fra telefon.

Kikk gjerne innom der dersom dere lyster:

 

http://pashleproductions.blogspot.com/

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Reis innom turistsenteret i Rønne, og kjøp heftet som heter Kystfiskerhåndboken. Den har nå også kommet i en ny utgave og gir dere mange gode tips. eller så er også den lokale fiske/sykkel/sy og broderi butikken et godt tips for råd.

 

Har dere muligheter til å bestille en guide en dag eller to ville jeg nok ha gjort dette. Det er mange hensyn å ta, og det er greit å få disse servert på ett fat. Vindforhold, fredning og gode steder er ikke funnet ut av i løpået av en uke..

 

Ring eventuellt Hotell Verona, og spør etter Per. Han kan mulignes hjelpe dere med en guide.

 

Knækk og brækk!

 

Hotelpension Verona

Langebjergvej 12

3770 Allinge

Tel.: +45 56480980

Fax.: +45 56480981

info@verona.dk

www.verona.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ida:

Jeg har akkurat sjekket bloggen din og fattet stor interesse for dansen din til ære for sjøørret guden. :D

Tror du at du kunne ta en slik dans til ære for ørretguden til sommeren, og legge inn en for tørrflueguden i samme slengen :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk Siemsens i Svaneke. Øyas beste lunsj/restaurant:)

 

Tull , Bryggerhuset er bedre  ;D . Beste spearribs og ikke minst mange svært gode selvlagde øltyper.

 

Forøvrig er det ganske mange strøkne plasser og fiske etter sjørret rundt Svaneke, men pass på fredningssonene rundt bekker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert  :) Takker!

 

Vi har fisket litt rundt Rønne i dag, men har ikke merket noe særlig.

Fikk tips om sydkysten, så vi drar nedover dit nå  :)

 

Terje: Klart jeg skal danse til tørrflueguden også  :) Kommer en tur nedom Kvarven til sommeren!

 

Vi snakkes, folkens!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin blogg ;D

 

Var på Bornholm for noen år siden. Fint å fiske ved flyplassen og Salenebugt. Forholdsvis kort kjøretur fra Rønne til flyplassen. Parkering nord for flyplassen, så er det bare å finne trappen som går stupbratt ned til vannet... Fin rullesteinstrand hele veien der :)

 

Salenebugt er på øst siden av Bornholm. Grunn bukt som skal være spesielt god når det er grumsetevann.

 

LYKKE TIL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...