Gå til innhold

Scierra MPA 12` #7/8 (tohånds)


Random

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

lag en klump med sykeline.....ta gjerne en ordinær #5 wf med ikke så lang klump....snu den så du får den tynne den mot  klumpen......veldig lurt fordi am klumpen får kastet til å bremse.....og overlaget blir bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lag en klump med sykeline.....ta gjerne en ordinær #5 wf med ikke så lang klump....snu den så du får den tynne den mot  klumpen......veldig lurt fordi am klumpen får kastet til å bremse.....og overlaget blir bedre

 

takk for tips, men jeg skjønte ikke bæret av det der! hehe :D altfor avansert! ^^ am klump?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det så komplisert Demko. Staffan har tydligvis ikke fått med seg alle de gode klumpene som har kommet fram de siste årene.

Ta deg en tur til butikken og få de til å hjelpe deg med å tilpasse en klump. Ferdig tilpassede finnes også.

 

hehe! jeg har lagd et par klumper til min 4# og 6#. det er ikke vanskelig, så lenge man har grammervekt^^. jeg har allerede en scierra synk1 klump 8#.  jeg skal øve inn speycast med denne stangen!

 

spørsmålet mitt er da om jeg skal bruke korte klumper eller lange klumper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det så komplisert Demko. Staffan har tydligvis ikke fått med seg alle de gode klumpene som har kommet fram de siste årene.

Ta deg en tur til butikken og få de til å hjelpe deg med å tilpasse en klump. Ferdig tilpassede finnes også.

 

hehe! jeg har lagd et par klumper til min 4# og 6#. det er ikke vanskelig, så lenge man har grammervekt^^. jeg har allerede en scierra synk1 klump 8#.  jeg skal øve inn speycast med denne stangen!

 

spørsmålet mitt er da om jeg skal bruke korte klumper eller lange klumper?

 

Til å begynne med, hvis du ikke har kastet så mye er korte klumper å foretrekke. Når du blir flinkere øker du lengden på klumpen, hvis du føler for det. Det finnes mange spennende klumper med ulike lengder og taperinger. Til øvelseskasting ville jeg nok heller hatt en ren flyteklump, mye lettere å håntere. Jeg er ikke noen tohåndskaster selv, men jeg har en 15' som jeg tar med en skjelden gang og kaster litt i vann i nærheten. Bare sånn for skøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Ikke gjør det så komplisert Demko. Staffan har tydligvis ikke fått med seg alle de gode klumpene som har kommet fram de siste årene.

Ta deg en tur til butikken og få de til å hjelpe deg med å tilpasse en klump. Ferdig tilpassede finnes også.

 

har nok ikke det.....gammal jeg vet du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...