Gå til innhold

Fluesneller...


Jørgen Korstad

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har noen av dere erfaring med Lamson sneller? Hadde tenkt å investere i en slik for ørretfiske... Må også ha ei snelle i rundt klasse 9 for laksen, noen tips? :-k

 

Har forøvrig ei Okuma Integrity fra før (til ørret), noe jeg faktisk er svært fornøyd med =D> (anbefales)... Billig og god, men nå vil jeg kjøpe noe annet...

 

Fiskehilsen

 

jk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den lykkelige eier av en Lamson Litespeed 1.5; Et vakkert, lett og funksjonellt smykke. Kanskje litt overkill å bruke den avanserte bremsemekanismen på småfisken...

For laksen er vel Waterworks ULA Force sjæfen over alle sjæfer. (samme vedlikeholdsfrie bremsen som Litespeed) Litespeed leveres også til klasse 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamson Velocity er utrolig sexy i de små størrelsene, sjekk ut disse, men Ula`n

er jo også kjempe rå. Kvalitetsmessig er de noe av det beste på markedet ettermin mening. En annen snelle som jeg har veldig sansen for er Vision Xla. Den er både drit tøff og drit bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ei Lamson velocity v3 som jeg bruker i sjø og elv på 7# og må si meg veldig godt fornøyd med denne, har vel hatt rundt 400turer med snelle og den funker perfekt fortsatt, eneste som har skjedd er at knarren har blitt litt svakere. Ambefales

Kommer snart en lamson Litespeed v2 i posten som jeg gleder meg til å leke med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandlerpriser (Norge) 2005;

 

Lamson Velocity V2 (WF-6) kr 2.395

Lamson Litespeed LS2 (WF-6) kr 2.895

Waterworks ULA Force 2X (WF-6) kr 3.895

 

Sneller for de lavere snøreklassene koster selvfølgelig også mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

har tre stk Velocity, 1.5, 3.5, og 4..av den "gamle" modellen..de "nye" skal visst være hakket bedre. Så langt er jeg veldig fornøyd!! Blir spennende å se om de holder like lenge som mine Hardy Marquis fra 76, de funker fremdeles mææget bra...men desverre litt høyt:- )

 

Kan jo være verdt å titte litt på Ross Reels oxo...

 

Lykke til

 

Thight Lines

 

BC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest staffan@epost.no

Er en slik snelle værdt 1200.- den eneste bremsen er hånbakken.....ps. den med bølgete[attachimg=1] kant mener jeg

post-0-13949862506892_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

har du hørt om abs bremser-----av- på, jeg leste litt mere, det var en annen som ikke hadde brems....denne hadde billigrullelager ikke INA, altså som scierra....slate osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to Force sneller. Meger fornøyd. Eneste ulempe (opplevd en gang) er at fluesnøret kan hoppe av spolen under kjøring og kile seg...

 

har samme erfaring med F3 snella mi.  Virker som den ene spolen min ikke "tighter" helt til snellehuset, slik det blir en liten glipp, som lina kan kile seg i.  Har ikke skjedd ofte, men men

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to Force sneller. Meger fornøyd. Eneste ulempe (opplevd en gang) er at fluesnøret kan hoppe av spolen under kjøring og kile seg...

 

hoppe av spolen???

 

Jupp, og det under et vanvittig utras av en ørret på 2,7 kilo... Berga heldigvis fisken :D

 

heldigvis ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsbutikken har  Lamson Velocity til 1,100 NOK nå. Greit kjøp det... :rolleyes:

 

http://sportsbutikken.no

 

Vet ikke hvordan Lamson bremsen er, men jeg har nå gått til anskaffesle av Abel Super Series da jeg har hatt problemer med Loop og Marryat når 3-4 kilosene på Kola stikker nedstrøms ;D

 

 

Men jeg synes jeg ser at trådstarter her har en Lamson på avataren sin... da må du vel ha erfaring med Lamson fra før..?

post-129-13949862508751_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes jeg ser at trådstarter her har en Lamson på avataren sin... da må du vel ha erfaring med Lamson fra før..?

he he denne tråden blei starta i 2005. JK har nok prøvd Lamson i løpet av desse 4 åra  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes jeg ser at trådstarter her har en Lamson på avataren sin... da må du vel ha erfaring med Lamson fra før..?

he he denne tråden blei starta i 2005. JK har nok prøvd Lamson i løpet av desse 4 åra  ;)

 

Juppers. Har både Force og LS. Begge har fått kjørt seg på mye stor fisk (ikke for å skryte :) ) Syns bremsen på begge modellene er utsøkte. Smooth gange, men det har jo forsåvidt Danielsson snellene mine også... Liker F'en pga lav vekt, rått utseende, stor spole og meeeget god brems...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...