Gå til innhold
  • 0

Flyteline


Drammensfiskern

Spørsmål

Hei hei, jeg har gleder meg for mye til vårsesongen. Så nå har forbedrelsen allerde begynnt.

 

Det jeg trenger råd til er en flyteline til stillevann og elver. Jeg bruker til dette fiske min Harvest travler 5# (http://www.flyfishing-adventure.no/index.php?page=fluestenger⊂=Harvest%20Traveler).

 

Pris er ikke så farlig. (supert hvis dere sier hvor det går ann å få tak i disse linene, evt en link)

 

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalte innlegg

  • 0

Sitter og vurderer denne SA air cell linen, har en shimano biocraft stang 9ft #7.

Bør jeg da kjøpe et 7èr snøre eller går det greit med et 6èr snøre også?

 

Hva er egentlig den store forskjellen på nummerne?

Er det tyngden på snøre?

Går det egentlig an å fiske med et 7èr snøre til lett ørretfiske eller vil dette skremme fisken?

 

 

Hei

 

Har testet mye slike stenger, og i tillegg med aircell lina. Ville helt klart gått for et 7er snøre.

Du kan glatt fiske med 7er, det skremmer ikke fisken. Bare husk å bruke tapert fortom med kraftig buttdel så går det bra ;)

 

Et 7er veier mer enn et 6 er, og det kan også ha litt lengre klump. Det varierer fra profiler på snøret etc....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Nja.. favoritt linen min for tiden er Snowbee's sx... Glir...glir...glir... nydelig, tynt.. perfekt ;)

 

Du mener XS? Hvilken av dem?  http://www.snowbee.co.uk/fly_lines.html

Mente XS ja..;) Skriveleif...

Har hatt null problem med lina, og den lader godt, er ikke påvirket spes av vinden pga tynn profil. Lader godt og flyr ekstremt godt! Men, det er sånn med liner da veit du, alle har SIN favoritt... Wulff linene er også kanon gode! Men, det er XS'n jeg har testa mest, og derfor den jeg kan si noe om...  Synes det er merkelig at linene deres blir fort gamle, min holder fint, ikke smurt..og det kan jo hende at det er det som har gjort forskjellen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...