Gå til innhold
  • 0

Flyteline


Drammensfiskern

Spørsmål

Hei hei, jeg har gleder meg for mye til vårsesongen. Så nå har forbedrelsen allerde begynnt.

 

Det jeg trenger råd til er en flyteline til stillevann og elver. Jeg bruker til dette fiske min Harvest travler 5# (http://www.flyfishing-adventure.no/index.php?page=fluestenger⊂=Harvest%20Traveler).

 

Pris er ikke så farlig. (supert hvis dere sier hvor det går ann å få tak i disse linene, evt en link)

 

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalte innlegg

  • 0

Hallois

 

Jeg kan anbefale deg Lee Wulff Triangle taper lina som har kommet nå.

Meget god overrulling, den lader kjappere enn jeg hadde trodd og en pris på rundt 600 kr.

 

Både bjorni, meg selv om Micke har virkelig blitt imponert over lina på kastetrening.

 

Det er nok en line de fleste vil digge rått ;) Kjøper du den og ikke liker den evt så kan du jo bare selge den til meg :P

 

En annen line, skikkelig "billig" line som er imponerende god er scientific anglers Aircel.(god til allroundbruk)

Kortere klump, har en lang nok levetid og presenterer utmerket. Den tåler endel overheng også.

Lykke til! ;)

 

Linker Lee wulff: Ta kontakt med tmags på www.streamstix.no

 

SA Aircel: www.nfisk.no

 

Edit: La til linker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Antar at du bor i Drammen. Ta en tur ned til Noroco (ved den nye politistasjonen).

 

Han har et snøre som heter Jim Teeney "Gary La Fontaine"

 

http://noroco.no/index.php?act=viewProd&productId=65

 

Dette koster 448 og er helt knall syntes jeg og de jeg kjenner som bruker dette. Dette får du sikkert prøve også, om du tar med deg stanga ned til butikken.

 

Lykke til.

 

Mvh Håkon

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Antar at du bor i Drammen. Ta en tur ned til Noroco (ved den nye politistasjonen).

 

Han har et snøre som heter Jim Teeney "Gary La Fontaine"

 

http://noroco.no/index.php?act=viewProd&productId=65

 

Dette koster 448 og er helt knall syntes jeg og de jeg kjenner som bruker dette. Dette får du sikkert prøve også, om du tar med deg stanga ned til butikken.

 

Lykke til.

 

Mvh Håkon

 

 

Jeg har brukt dette snøret i #2 og kan skrive under på at det er et supert snøre til finfiske!

Drammensfiskern: Du kan nok forvente at denne tråden blir mange sider lang med et tyvetalls snøreanbefalinger. Mitt råd er, kjøp et standard weight forward snøre og lær å kast med det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Antar at du bor i Drammen. Ta en tur ned til Noroco (ved den nye politistasjonen).

 

Han har et snøre som heter Jim Teeney "Gary La Fontaine"

 

http://noroco.no/index.php?act=viewProd&productId=65

 

Dette koster 448 og er helt knall syntes jeg og de jeg kjenner som bruker dette. Dette får du sikkert prøve også, om du tar med deg stanga ned til butikken.

 

Lykke til.

 

Mvh Håkon

 

 

Jeg har brukt dette snøret i #2 og kan skrive under på at det er et supert snøre til finfiske!

Drammensfiskern: Du kan nok forvente at denne tråden blir mange sider lang med et tyvetalls snøreanbefalinger. Mitt råd er, kjøp et standard weight forward snøre og lær å kast med det! ;)

 

Det er også planen, men min hensikt er å anskaffe meg et snøre som jeg vet er bra for så å trene med det. Er jo ingen grunn til å gå andre veien når man har muligheten til å få anbef. av folk på ffs :)

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Dersom pris ikke er noen hindring er jeg helt nødt til å anbefale Loop opti stillwater, sinnsykt god line! Ikke la deg skremme av "stillwater" navnet, linen har en forholdsvis kort klump på rundt 10 meter og egner seg bra også på kort hold og underhåndskasting. Presentasjonen er heller absolutt ingenting å si på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Anbefaler på det varmeste å anskaffe deg selv et stk Aircel line (billige SA linen som er god :))

Og så hopper jeg på de andre anbefalingene som sier: Wulff TT long belly :) :)

Dette er en kanon flott line... :)

 

Vil du ha dyre liner med fantastiske egenskaper også, og som også vil være knall til din stang (har samme selv :)) er det jo ikke til å komme utenom Carron Jetstream,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

 

Det er så mange gode liner på markedet. Har selv forsøkt, de fleste av linene i tråden m.fl.

Den som har overrasket mest iforhold til pris er SA AirCel.

 

Men, jeg må bare si; SA Shark Skin

Det er mange som "klager" på lyden når du kaster (skjønner ikke problemmet - dårlig hørsel  ;D ), men den ligger snor rett.

 

En annen line er  AirFlo Ridge Tactical Trout, ligger også snor rett på vannfilmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Støtter meningene om SA Air Cell! Dette er en jævlig god line. Standard WF tapering, og DT da ;D, samt at den er lett å håndtere og veldig slitesterk. Den trenger også mindre renhold/ lube har jeg inntrykk av. For meg er dette en sikker vinner.

En god referanseline for hva stangen din trenger.

Om du har en kjapp pinne kan GPXen være god, om du ønsker å lade stangen litt tidligere i kastet.

Er også glad i Cortland sin Sylkline for vanlig ørretjakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

HAr også denne linen i #7 med "midge tip" (1 meter saktesynk/intermediate tipp)...som dessverre ikke synker som den burde, men linen er fin å kaste :)

 

Men der har jo jeg akkurat erfart hvor god Wulff TT Predator er.....likeså den reine flytutgaven i Wulff TT Long Belly.....et meget godt snøre alternativ i 600.- leiet.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Nja.. favoritt linen min for tiden er Snowbee's sx... Glir...glir...glir... nydelig, tynt.. perfekt ;)

 

Du mener XS? Hvilken av dem?  http://www.snowbee.co.uk/fly_lines.html

 

Jeg har den helt hvite med regnbueørreten på pakningen, har ikke fått fisket med den enda men kaster ganske bra.

 

Jeg har brukt den en del.. et deilig snøre men cotingen holdt ikke en sessong før det tok kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Flyteline vs sink tip ("midge tip / buzzer tip").

 

Har ikke samme opplevelse med Snowbee linen som Stig. Har en Snowbee #6 WFBT - XS Buzzer Line (Olive Tip/Ivory)

og er happy med den ift. buzzer fiske. Dette er også linen som brukes mest av kanskje de beste innen stillwaterfisket bruker - det engelske landslaget i fluefiske. http://www.snowbee.co.uk/fly_lines.html#Snowbee_XS_Floating_Fly_Lines

 

SA SSD sink tip WF F/S III (clear tip) kan også anbefales til buzzer fiske og alt annet fiske hvor du vil noe under vannfilmen. NOK.599,- www.biosnorge.no. Utviklet av Vidar Paulsen for SA.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Nja.. favoritt linen min for tiden er Snowbee's sx... Glir...glir...glir... nydelig, tynt.. perfekt ;)

 

Du mener XS? Hvilken av dem?  http://www.snowbee.co.uk/fly_lines.html

 

Jeg har den helt hvite med regnbueørreten på pakningen, har ikke fått fisket med den enda men kaster ganske bra.

 

Jeg har brukt den en del.. et deilig snøre men cotingen holdt ikke en sessong før det tok kveld..

 

Hva skjedde da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

cotingen gikk nesten i oppløsning, startet med at den ble veldig rillete med små sår..

 

Blei reine Ridgelinen da eller  ;D

 

Har brukt Snowbee snøre i hele fjorårssesongen, og har holdt bra foreløpig hvertfall :) Mitt kjøpte jeg nytt i fjor, og har ikke hatt samme problem, men mulig dette har vært tilfelle på eldre utgaver?

Uansett et kjempegodt snøre å fiske med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

cotingen gikk nesten i oppløsning, startet med at den ble veldig rillete med små sår..

 

Blei reine Ridgelinen da eller  ;D

 

Har brukt Snowbee snøre i hele fjorårssesongen, og har holdt bra foreløpig hvertfall :) Mitt kjøpte jeg nytt i fjor, og har ikke hatt samme problem, men mulig dette har vært tilfelle på eldre utgaver?

Uansett et kjempegodt snøre å fiske med.

 

Hehe.. :D

jeg fikk mitt kjempe billig for noen år siden i forbindelse med et abonnement på et blad..

Det virket rett å slett som om det var drit gammelt eller oppbevart i steikovn på 250grader i 5-6timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

cotingen gikk nesten i oppløsning, startet med at den ble veldig rillete med små sår..

 

Blei reine Ridgelinen da eller  ;D

 

Har brukt Snowbee snøre i hele fjorårssesongen, og har holdt bra foreløpig hvertfall :) Mitt kjøpte jeg nytt i fjor, og har ikke hatt samme problem, men mulig dette har vært tilfelle på eldre utgaver?

Uansett et kjempegodt snøre å fiske med.

 

Har brukt Snowbee mye. Mitt XS WF tok også kveld ila en sesong. Har tre andre Snowbee-liner, med samme coating. Disse har vært solide, så det kan dreie seg om et "mandagsprodukt".

Når det kommer til slitestyrke er Ridgecoatinga til Airflo helt vanvittig. Er storfornøyd med mine.

Synes Foxtail WF bør nevnes i denne tråden. Mye snøre for penga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Sitter og vurderer denne SA air cell linen, har en shimano biocraft stang 9ft #7.

Bør jeg da kjøpe et 7èr snøre eller går det greit med et 6èr snøre også?

 

Hva er egentlig den store forskjellen på nummerne?

Er det tyngden på snøre?

Går det egentlig an å fiske med et 7èr snøre til lett ørretfiske eller vil dette skremme fisken?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...