Gå til innhold

Sjøørret Release - Runar Kabbe gjør det igjen!!


André F. Aubert

Anbefalte innlegg

fikk den i posten for et par timer siden, så jeg har akkurat rukket å se den.  Filmen er bra, og som JB skriver, er det ærlig film, og en film som handler mye om å være på sjøørrettur... Fine bilder, god rolig stemning, og de har tatt med når ikke alt går 100% etter planen.  bra ekstramateriale, fordelt på noen gode bindeinstruksjoner, kultivering, utstyr og flueboks, og fortomsbygging.  Tydelig at de har kostet på bra tilpasset bakgrunnsmusikk, og filmen er absolutt verdt pengene. Dersom de som vil ha filmen faktisk kjøper den, og ikke piratkopierer, så gidder de sikkert å lage flere filmer.  Jeg likte denne enda bedre enn havabborfilmen, men det har sikkert med at jeg har et litt annet forhold til sjøørret.  Av og til når en person er i sentrum så kan en film bli kjedelig og småpratete, har noen slike danske og svenske filmer, noe denne filmen ikke blir, godt balansert. 

Morten

Så filmen i dag for første gang. Bra med variasjon med opptak fra Norge, Sverige og Bornholm! At vi fikk se en del forholdsvis stor sjøørret fra Oslofjorden var flott. Ved å bruke guide på Bornholm viser Runar at han er ydmyk selv om han er en erfaren fluefisker - det er ikke nødvendig å leite øya rundt når andre drevne sjøørrettfiskere vet hvor fisken sannsynligvis står!

Av ekstramaterialet satte jeg stor pris på sekvensen om kultivering - skal vi ha et godt fiske i fjordene våre er det viktig med foreninger og ildsjeler som står på for å sikre sjøørret- og laksebestanden!  Blant noen av "mine fjorder", Eidangerfjorden og Langangsfjorden, har det vært utført svært mye kultivering, i tilløpsbekkene, fra like etter krigen frem til til utpå 1980-tallet. UTEN DEN innsatsen ville ikke disse fjordene vært på langt nær så gode sjøørretfjorder som de er i dag! Kanskje noe til ettertanke for yngre sjøørretfiskere som er ofte ute å høster av dugnadsarbeidet som er gjort over flere 10-år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...