Gå til innhold

Fluesnøre og vadere


Hockeysveisen2

Anbefalte innlegg

Regner med at dette er tema som ofte blir diskutert her' date=' men som ny bruker legger jeg inn en tråd.

 

Er det noen som har forslag til et bra WF 6 fluesnøre som skal brukes hovedsaklig til ørrett.

 

Er det noen som har erfaring med Steelhead pustende vadere?[/quote']

 

Har Erfaring med Steelhead vaderne, og kan si at jeg synes det er prima vare :)

De er slitesterke puster like bra som noe anet på markedet

 

Wf snøre ja, det måtte bli et Scientific Angler ultra 4, litt lang klump, pga lang baktapering, men utrolig bra, særlig til tørrflue

 

Vision presentation skal også være bra, men har ikke testet dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør nye fluesnører settes inn med produkter som Climax slick+ flyline cleaner' date=' Eller er ikke det nødvendig?[/quote']

 

Nå er det en del delte meninger om akkurat dette, og det finnes utallige typer smøremidler som enten skal rense eller "glide", eller begge deler. Mitt råd er å ikke smøre noe på et nytt snøre i det hele tatt før det eventuelt begynner å bli litt "trått", dvs at det ikke glir godt i ringene lenger. Kjøp deg heller en snøre-rense-lapp av den typen som ser ut som et mykt sandpapir. Dra dette over snøret et par ganger når pollen og møkk har gjort snøret "trått". Ofte er dette bedre i starten enn å kline på med line-dressing....

 

MEN, når snøret først har blitt dårlig, så er det nok u-unngåelig å måtte smøre på noe. Personlig har jeg brukt Tiemco i mange år, og er fornøyd med den, uten at jeg skal påstå at den er best på markedet.... laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...