Gå til innhold

Kaste/fiskemiljø i Sandnes/ Stravangerområdet?


Gjest vic2r

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en 15år gammel fluefisker/ørretfisker fra Hana (Sandnes) som fisker veldig mye etter ørret i Kjelbreidkjødnå på Sviland.

 

Noen ganger alene men oftest med en fluefiskekamerat som er like gammel som meg.

 

Det hadde vert fint å trene kasting utenom sessongen i et slags miljø om dere sjkjønner hva jeg mener? Det hadde vært gøy å kaste med noen og eventuellt fiske med noen i området som også er bitt av samme basillen som meg.

 

Jeg er som sagt ikke mer enn 15år og det er ikke så lett å komme seg til fiskeplasser så det hadde også vert en fordel med et miljø/en klubb, om man foreksempel var ca 5++ fiskere som kjørte sammen og ga en slant hver til sjoføren.

 

Jeg spør om det ER et mijø i Sandnes/Stavangerområdet som jeg og en kamerat kan hive oss på, eller om noen andre i Sandnes/Stavanger området er interessert i å danne et kastemijø?

 

Håper det er interesse? ;)

 

Mvh Victor

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Victor, er veldig interessert i å danne et kaste/fiskemiljø her i området.

Etter som jeg har forstått, er det ikke noe særlig miljø for slikt her i området, i hvertfall ikke som ikke kjører bil!

Kjekt å høre at det er andre på min alder (14) som driver på med denne flotte hobbyen!

Håper flere melder sin interesse her... :rolleyes:

 

Snorre :)

Edit: skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet med fluefiske siden jeg var litt yngre enn dere (12-13), og er nå 23 år. Bor i Sandnes, siden jeg studerer på Universitetet i Stavanger.

Er ørretfisker, og det er bare dette fisket jeg har drevet med.

Fisker mest nordpå for tida, siden jeg ikke har utforsket mulighetene her i Rogaland enda, og fisket stort sett blir satt til sommerstid. Blir gjerne med på å danne fiske/kastemiljø her, evt dra på noen turer. Har også sikkert noen tips jeg har klart å få med meg gjennom 10-11 års fluefiske/jobb i bransjen, ang kasting, utstyr, binding og praktisk fiske. Ellers har jeg garantert mye å lære selv, man blir jo aldri utlært!

Filmkvelder kunne også vært morsomt, kanskje bildevisninger fra fisketurer man har vært på?

Bor forresten på Austråt, Sandnes. Så det er jo ikke så langt unna Hana (tror jeg? Er bare innflytter her:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Filmkveld var en genial ide....samtlige kan lære en haug av filmer jeg har som: Kastetekknikk 1 og 2 av Mel Krieger samt noen andre.

 

Bare fortsett og vis intereesse...supert av dere to som er interessert...har dere noen venner som kunne være interessert og som bor i området?;)

 

 

Mvh Victor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bindekvelder annen hver onsdag i kjelleren på Hana Baptistkirke. Var i går så neste blir vel 26 januar. Har ikke hatt mulighet for å være med så mye selv, men dropper innom når jeg har anledning.

 

Har forøvrig ikke mer med kirken å gjøre enn en av pågangsdriverne for fluebindingen har kontakter der. Det startet på Jæren JFL sine lokaler på Lye fjell, men var litt dårlig frammøte der på grunn av lang vei og kronglete vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg bekjent bindes det flest laks/sjøørretfluer på de treffene Oddbjørn? Uansett, jeg har sagt jeg skal komme mange ganger, vi får se om det blir en kveld!

 

Filmkveld høres interessant ut som sagt. Jeg kjenner desverre svært få som fisker på denne siden av fjellet. Men jeg er alltids med på en fisketur, om vi har noen lokale her som vil vise litt :). Har som sagt ikke mye kjennskap til Rogalands ørretmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Dette kan jo faktisk vli til noe;)

 

Ja snorre...vi binder fluer...Det kunne vert gøy og ta en binnekveld/filmkveld/fisketur en gang;)

 

Jeg guider dere gjerne i stammvannet mitt ;D

 

 

Bindekveld i baptistkirken sier du?....er det mulighet for og binde ørretfluer og tro og kan hvem som helst komme?

 

 

Mvh Victor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

Det er bare EN STOR klekking som jeg kjenner til å det er myggklekking i begynnelsen av sessongen (april-mai) da må du virkelig bytte fluer...det er eneste tiden på året jeg opplever at fisken er VANSKELIG;)

 

ellers så er det diverse døynfluer og vårfluer i omløp...

 

ellers så fisker jeg ofte streamer i overflaten...fint og vade laaangt ut og dra stremeren over områder hvor jeg vet det står/pleier og stå fisk og da hopper ørreten etter ;D

 

Nymfing er også produktivt...dette er et oppdemt vann så det er fosjell hva jeg bruker i forhold til ofte regulerende vannstand

 

Det er et bra vann etter min mening

 

mvh Victor

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluebinding er for meg et nødvendig onde innen denne hobbyen, og jeg foretrekker heller å binde opp 2-300 fluer mai/juni, når jeg må. Da blir det lange kvelder, og mye banning over kjedsommelighet. Jeg kommer muligens en gang for det sosiale, tviler på om jeg orker å binde, vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluebinding er for meg et nødvendig onde innen denne hobbyen, og jeg foretrekker heller å binde opp 2-300 fluer mai/juni, når jeg må. Da blir det lange kvelder, og mye banning over kjedsommelighet. Jeg kommer muligens en gang for det sosiale, tviler på om jeg orker å binde, vi får se!

Hørtes lurt ut ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...