Gå til innhold

bie /veps


LØTENFISHER

Anbefalte innlegg

jeg letet i fjor etter et mønster, men det endte med at jeg "snurret" denne i cdc, som humle, men det er jo stort sett bare forskjell på størrelsen. den funket bra for meg.

Morten

Har du prøvd Vepsen/humla Morten? Jeg har prøvd med getingen en del ganger. Fått fisk men føler ikke det er en "godflue"

Har og vært ute for ganske mange veps på/i vannet uten at det har vaket noe særlig.

Hva mener dere om "vepsefiske"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte den en del utpå sesongen i fjor, og gjerne når jeg ikke så noe særlig med vak.  For meg fungerte den bra, fikk fisk til å oppsøke vannfilmen, selv om det ikke var annen aktivitet på vannet.  jeg innbiller meg at dette først og fremst er en "høstflue", når landinnsektet begynner å dø etter sesongen.  CDC`n flyter jo bra, og med noen ørsmå bevegelser så gav det resultat.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte den en del utpå sesongen i fjor, og gjerne når jeg ikke så noe særlig med vak.  For meg fungerte den bra, fikk fisk til å oppsøke vannfilmen, selv om det ikke var annen aktivitet på vannet.  jeg innbiller meg at dette først og fremst er en "høstflue", når landinnsektet begynner å dø etter sesongen.  CDC`n flyter jo bra, og med noen ørsmå bevegelser så gav det resultat.

Morten

Enig i at dette er en høstflue. Er nok litt tilfeldig, får prøve litt mer.

Egentlig ikke tengt så mye på å sette den på. Har mer brukt fluer som stankelbein i slike sittuasjoner. Og maur funker veldig ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...