Gå til innhold

Fluesene sjøørret?


erland

Anbefalte innlegg

Er det noen som har anbefaling til en sjøørret line for noen av disse stengene.. Kanskje en som kunne passe alle tre. Slate Light Weight 10`# 7. Scierra HMS 9` 6/7#  Scott S3  9`6# …. Har brukt Rio Aqualux som er to sommere gammelt. Det er sprekker i coatingen Lurte litt på                 

Rio Outbound intermediate eller Airflo Forty Pluss.. Bør da kanskje gå ned en klasse?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt Rio Outband i to sesonger nå og er meget fornøyd med det. trenger ikke mange luftkast før det skyter ut. overganger fra glass delen til running line er nesten ikke merkbart, jeg bruker linen på en sage launch #6 og syns det passer bra i forhold til vekt.

når det gjelder Airflo + har jeg kun i synk 7 #6 og det er i tyngste laget for den stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her...Er på jakt etter sø snøre...Sett litt på SA Stillwater clear...Noen som erfaring med dette snøre??

Var forresten ute med stanga i dag for første gang i år.. Er en tur i Arendal med jobben, måtte jo ta med stanga i bilen da :) Tok noen kast ved Hisøy i kveld, null napp men deilig å være i gang. Har sharkskin snøre på fra i fjor, var nesten like bra i år oxo det.. Men gikk ikke så lett igjennom ringene, renset det faktisk ikke en gang i fjor :) Nytt snøre på vei i posten, tenkte jeg skulle teste GPX versjonen i år..

 

Men noen erfaringer med Stillwater?? Skal på en Pool12 vip series stang 9`4 #7.... (pool12 ja) Du leste riktig  ;)Takker for alle svar :)

 

Mvh Ta

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt Airflo 40+ virker tunge, eller er det bare synk som er det. Tror jeg går for Rio Outband i klasse 7. Fint å slippe mange blind kast. Tror Scott stanga er noe underklassifisert.. i alle fall er 5’er stanga det. Med en ERN på 7,4 tilsvarer en stang i klasse 7 om dette er rett. (Alt om fiske) Kanskje den fungerer på alle tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Kappe anbefaler Scientific Stillwater. Han har jo greie på sjøørretfiske.

Har den selv. Bruker den på Scott S3 på stille dager i klasse 6             

Slenger meg med her...Er på jakt etter sø snøre...Sett litt på SA Stillwater clear...Noen som erfaring med dette snøre??

Var forresten ute med stanga i dag for første gang i år.. Er en tur i Arendal med jobben, måtte jo ta med stanga i bilen da :) Tok noen kast ved Hisøy i kveld, null napp men deilig å være i gang. Har sharkskin snøre på fra i fjor, var nesten like bra i år oxo det.. Men gikk ikke så lett igjennom ringene, renset det faktisk ikke en gang i fjor :) Nytt snøre på vei i posten, tenkte jeg skulle teste GPX versjonen i år..

 

Men noen erfaringer med Stillwater?? Skal på en Pool12 vip series stang 9`4 #7.... (pool12 ja) Du leste riktig  ;)Takker for alle svar :)

 

Mvh Ta

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her...Er på jakt etter sø snøre...Sett litt på SA Stillwater clear...Noen som erfaring med dette snøre??

Var forresten ute med stanga i dag for første gang i år.. Er en tur i Arendal med jobben, måtte jo ta med stanga i bilen da :) Tok noen kast ved Hisøy i kveld, null napp men deilig å være i gang. Har sharkskin snøre på fra i fjor, var nesten like bra i år oxo det.. Men gikk ikke så lett igjennom ringene, renset det faktisk ikke en gang i fjor :) Nytt snøre på vei i posten, tenkte jeg skulle teste GPX versjonen i år..

 

Men noen erfaringer med Stillwater?? Skal på en Pool12 vip series stang 9`4 #7.... (pool12 ja) Du leste riktig  ;)Takker for alle svar :)

 

Mvh Ta

 

 

 

 

Hei

 

Har testet den endel, ei god glassline så absolutt. Endel minne, lettkastet line. Men er ikke glad i kaldere værtyper. Da må den strekkes hyppig. Men skal du bruke den fra nå og fremover så får du ei god line. Bare strekk den i ny og ne!!!

Vurderer den selv til "sommerfiske". Bare vurderer, siden jeg har 5 glassliner ;)

 

Nesten alle andre glassliner har mye mykere coating. Begge har sine styrker og svakheter. De myke blir "spaghetti" om sommeren. Særlig hvis de liggger litt i sola. Det jeg liker godt med stillwater er at den føles veldig "lettkastet". Og det er ikke dumt i en praktisk fiskesituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Toggi....

 

Da tenker jeg at jeg tester den... Kaster ikke så sinnsykt mye i sjøen, men det blir oftere og oftere :) Utrolig fin trening til brunørreten er klar da..

Trives best ved en stilleflytende elv om sommeren ;) Så kasting i sjølen når det er grisekaldt er ganske uaktuelt, så snøre passer meg sikkert bra...

Skal prøve noen kast i kveld i krsand...men da med "sharken"fra i fjor...

 

Mvh Ta

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...