Gå til innhold

Etter ørret med tørrflue - Felle


Sailfish

Anbefalte innlegg

Noen som har noe erfaring med fluefiske etter ørret på Felle i Nissedal kommune?

 

Har vært der opp to ganger tidligere, men da kun helga. Nå planlegger jeg å ta 7 dager oppe ved et kjempefint vann jeg fant og bare fiske og slappe av i naturen. 8)

 

Når trur dere det er best tørrfluefiske der oppe?

Juni/juli?

Gi gjerne et forslag så nøyaktig som dato :) F.eks. 18.06.09-25.06.09 ;)

 

Håper det er noen som kan hjelpe meg her :)

 

Mvh,

Tom-André :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Dette er blitt en vår som har gått over til sommer særdeles tidelig. Området er ikke særlig høytliggende.....stort sett 5oo meter.....av denne hjemmesida http://senorge.no/mapPage.aspx kan jeg se at det ikke finnes snø av betydning....jeg vil tro at ca. 5 juni ville være den beste aktiviteten for vårfluer.......etterpå blir vannet bare varmere og varmere. Etter hva jeg forsår så er du skoleelev og må vente til ca 18 juni.....velg et annet sted, et sted som blir fora med vann fra snøsmelting utover litt lengre......jeg foreslår at du sender en pm til reidar aasen her på foraet, han har tråla områdene vil jeg tro!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der opp i fjor en helg (13-15.06.08). Da var det en del vårfluer og fisket var topp!

Men kommer det ikke døgnfluer der oppe da? Kommer ikke de etter vårflua allerede har holdt på en stund?

Mener du at det kommer til å være for varmt der opp fra og med 12 juni? (Da slutter jeg nemlig skolen :D)

 

Dette er blitt en vår som har gått over til sommer særdeles tidelig. Området er ikke særlig høytliggende.....stort sett 5oo meter.....av denne hjemmesida http://senorge.no/mapPage.aspx kan jeg se at det ikke finnes snø av betydning....jeg vil tro at ca. 5 juni ville være den beste aktiviteten for vårfluer.......etterpå blir vannet bare varmere og varmere. Etter hva jeg forsår så er du skoleelev og må vente til ca 18 juni.....velg et annet sted, et sted som blir fora med vann fra snøsmelting utover litt lengre......jeg foreslår at du sender en pm til reidar aasen her på foraet, han har tråla områdene vil jeg tro!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

været er ikke lett å spå......man opplever at når tempen i vannet er kommet til 15-16 grader så er mye skjedd......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

kanskje et sted hvor det finnes et større fjellplatå som har litt snø som smelter utover på den tiden av året.....men jeg har lyst til å spørre om hva du forventer deg av turen du skal ta......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer meg en uke med fred og ro. :)

Det å føle seg i ett med naturen. Å føle at man lever! :D

 

Dette står så i kontrast til dagens stress-samfunn at det er helt vilt mener jeg.

Det å leve enkelt en uke, og bare ha deg selv å stole på er en helt fantastisk følelse. :)

 

Litt ørret hadde jo heller ikke skada da ;);D

 

kanskje et sted hvor det finnes et større fjellplatå som har litt snø som smelter utover på den tiden av året.....men jeg har lyst til å spørre om hva du forventer deg av turen du skal ta......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde på min hittil største brunørret der opp i fjor helg. Jeg anslo den til å være 1,2 kg + fordi den viste breisida si helt inntil land før den raste ut, og fortommen røk i en knute :-[

 

Håper å treffe på samme karen igjen :D

 

det er sabla pent i dette området, siden fisket ikke er så veldig viktig....et flott område

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fiska en del i Felle for noen år siden, og det er fin natur der, og mange fine fiskevann med brukbar fisk. Grunneierlaget var flinke med kalking og kultivering (dro opp mye småfisk med garn). Har ikke vært der på tre eller fire år siden, og jeg tror de ga seg med kultiveringa for to år siden pga. krangel om hytteutbygging, så jeg vet ikke hvordan det er der nå. Men det går nok endel fin fisk i vannene der ennå! Og som Staffan sier, er det sabla pent der. Jeg tror nok også at juli er noe sent der, med normal sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...