Gå til innhold

Innkjøp av utstyr sommeren 2009?


V.Rolfsnesen

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg tenker å kjøpe meg en ny fluestang #4 som matceher mitt Royal Wulf Triangeltaper snøre samt et snøre til slate stanga mi (#7) så jeg lurer altså på om dere her inne har noe bra og anbefale?

 

Jeg vil bare si at jeg ikke skal kjøpe det dyreste og feteste på markedet jeg tenkte meg en STANG #4 til rundt 2-3tusen kr...samt et snøre til 7eren( anbefaler dere klump) det er altså Flytesnøre jeg tenkte meg.

 

Gode tilbud blir også godt mottatt siden jeg er Ungdom/ Snart student så har ikke den feteste lommeboka :rolleyes:;D

 

Håper på gode svar

 

Mvh Victor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airflo 40+ er gode greier til syveren! Skikkelig deilig snøre som man kaster laangt med, du kan prøve mitt, vettu ;);D

Når det kommer tl firer vil jeg anbefale deg en loop multi siden det var en til rundt 2-3tusen du tenkte deg. Hadde pengene ikke vært en så stor begrensning, så tror jegdu kan se for deg hva jeg ville anbefalt deg av firerstang ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Ja snorre jeg vet du dyrker og tilber din Orvis helios. MEN da motte jeg ha kjøpt et nytt snøre...Pga jeg prøvde Heliosen med Triangeltaper snøret mitt men jeg syntes Guideline presentation var absolutt alfa omega på Heliosen. Så kansje loop Multi kunne vert noe?

 

Hadde satt pris på flere innspill fra dere andre...er det noen gode stenger dere annbefaler til ca 2-3000kr? (#4

 

mvh Victor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg likte den heller ikke så godt med TTlina... Men det kan jo ha noe å gjøre med at det var en del vind, og fortommen din var over det dobbelte av stanglengden :rolleyes: Kan jo prøve en annen gang ;) Om du hadde hatt mulighet til å bli med på kastinga som Oddbjørn arrangerte kunne du jo prøvd multien hans. Kan jo muligens ordnes :rolleyes:;) Multi er en del dypere en scotten din(glemmer alltid hvilken modell det er ;D), altså en feilig godstang som er behagelig å kaste med og morsom å kjøre fisk på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du velger stang ut i fra ei line du allerede har. Denne er jo noe du uansett må komme til å bytte ut om ikke lenge uansett.

 

Forøvrig må jo Guideline LPXe 9 fot #4 nevnes. Like bra som det aller beste. Selges hos Agdar for 1790! Det er billig det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg fisker mest på stille vann men også i elv...og liker myke stenger..kan ikke fordra kjepper... det er hovedsakelig tørrfluefiske på stile vann og i elv jeg skal bruke denne til;)

 

 

Victor

Kaster ofte litt lengre med stivere stenger, men det trengs som oftest ikke(sist gang vi fisket i Skjelbreid var jo jeg den som kastet kortest men den eneste som fikk fisk.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg fisker mest på stille vann men også i elv...og liker myke stenger..kan ikke fordra kjepper... det er hovedsakelig tørrfluefiske på stile vann og i elv jeg skal bruke denne til;)

 

 

Victor

Kaster ofte litt lengre med stivere stenger, men det trengs som oftest ikke(sist gang vi fisket i Skjelbreid var jo jeg den som kastet kortest men den eneste som fikk fisk.)

 

Nja... det er vel strengt tatt ikke riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nja... det er vel strengt tatt ikke riktig.

 

For mange er nok det riktig og for sikkert like mange er det feil. I tester er det liten forskjell på gjennomsnittslengden når det kastes med både stive og myke stenger av flere kastere, men for hver kaster er det nokså stor forskjell hva man kaster lengst med. Derfor er det viktig å prøve mange stenger å finne en man trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...