Gå til innhold

Twisted Leader


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

  • Svar 259
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 1 måned senere...

Er denne "butten" egentlig bare en forlengelse av linen? Hvis jeg får til å lage dem i feks 3-3,5 meter, vil det da bli alt for lang buttdel? Tenker i forhold til om jeg vil ha ca 2 stanglengder fortom, da er det vel denne butten som bør forlenges?

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

tvinna og dobbelslått blir mykt i forhold fiskesen i samme dimensjon......... jeg anser dette for å være den viktigste delen av fortommen. det er nok om denne butdelen er ca 1,5 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da forstår jeg deg rett med at den tvinna delen ikke bør være lenger enn maks 2 meter ca?

Litt greit å vite lengden før jeg skal bendsle på alle fortommene på linene mine :)

Hvor lang blir fortommen din totalt Staffan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

nei den er langtfra raskere, første gang jeg så den laget testa jeg umiddelbart, fikk det greit til , men den ble veldig løsslått, fasinert over at man ikke behøver verktøy......... Under den tiden jeg hadde disse for salg i markedet laget jeg borti 5 -10 000 stk i året.... det hadde vært en forferdelig jobb det, å tvinne slik med fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, det hørtes ut som litt jobb. Var det litt penger å tjene på det?

Har jo en hel spole som ligger her uten å bli brukt, så om noen er intr kan jeg lage og selge de billig for noen om de vil. Materiale er Berkley Tricast Smooth 0.35 og blir veldig myk og smidig. Pakke på 5 stk minimum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...