Gå til innhold

Tips til liten imitasjon


Hunderørret

Anbefalte innlegg

Har flere ganger observert små mygg ørreten gjerne spiser. På avstand ser det bare ut som små hvite prikker (vingene vil jeg tro). Når en får de i hånda er det ørsmå mygg. Vil tro de ligger rundt krok 20, kanskje ned mot 22.

 

Noen gode tips på imitasjoner til dette? Er redd krok 20-22 blir vanskelig å kroke med. I tillegg ser jeg at ihvertfall Nordiske ikke fører mothaklsløse Tiemco kroker i disse størrelsene. Hvor får jeg tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips som jeg har fått bra med fisk på er:

 

sort bindetråd i kroppen

i thorax bruker jeg litt sort haredubbing

og til slutt binder jeg inn en grå vinge i enten cdc, eller polyving...drywing tror jeg den jeg har heter, enkel og grei :)

 

skal prøve og få lagt inn bilde :)

 

mothakeløse kroker i så småstrl aner jeg ikke hvor du får kjøpt, jeg bruker mustad sine,,,dog med mothake...noe jeg kjøpte på g.sport lillehammer en gang :)

 

EDIT: på taimen fant jeg noen:

 

http://www.taimen.com/mt/product_info.php?cPath=49_163_583&products_id=177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er mange som fisker med mothakeløse kroker pga. C&R og å ikke skade munnen til fisken, men med så små kroker, blir jo mothakene riiimelig små da! jeg har mothake på mine i str. 19 :)

 

Og jeg på mine i str 24, de kan da ikke gjøre så stor skade at det får store konsekvenser for en ørret??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er mange som fisker med mothakeløse kroker pga. C&R og å ikke skade munnen til fisken, men med så små kroker, blir jo mothakene riiimelig små da! jeg har mothake på mine i str. 19 :)

 

Og jeg på mine i str 24, de kan da ikke gjøre så stor skade at det får store konsekvenser for en ørret??

Velger å ikke tro det :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...