Gå til innhold

Skal muligens på hyttetur til Haukelid - har du noen tips?


Anbefalte innlegg

Gjest Pål Andersen

Så du mener at ørreten feks. i Drammenselva bør få være i fred nå? Den gyter fra nov. februar?? OG hvis man slår ihjel fisken nå eller i juli får den alikevel ikke gytt! Harren gyter på våren, og når vi fisker på den feks. 1. juni til oktober så er dette like NÆR gyting som ovennevnte eksempel. Tidlige gytevandrere på Hardangervidda går på elvene i juni.. Skal vi da la vær å fiske på gytefisk?? Er en HAUG av motsigende eksempler har,, FISK å ha det gøy., å la fisk midt i gytinga være i fred hvis mulig. Det er mange lokale variasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Så du mener at ørreten feks. i Drammenselva bør få være i fred nå? Den gyter fra nov. februar?? OG hvis man slår ihjel fisken nå eller i juli får den alikevel ikke gytt! Harren gyter på våren, og når vi fisker på den feks. 1. juni til oktober så er dette like NÆR gyting som ovennevnte eksempel. Tidlige gytevandrere på Hardangervidda går på elvene i juni.. Skal vi da la vær å fiske på gytefisk?? Er en HAUG av motsigende eksempler har,, FISK å ha det gøy., å la fisk midt i gytinga være i fred hvis mulig. Det er mange lokale variasjoner...

 

Pål, var det ikke snakk om elv hvor gytinga forgår tilvanlig i okt -nov engang som det bruker å være på disse områdene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok belage deg på snø og lite (hvis noe) insekter såpass sent og høyt. 500 m lavere i agder, er fiske i høstferien veldig sent. Tror jeg ville prøvd vannene med synk snøre/sink tip og flymfer.

Hmm, da må jeg nesten bruke syveren, har ikke synk til firer eller femmer :-\

Det går nok helt fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok belage deg på snø og lite (hvis noe) insekter såpass sent og høyt. 500 m lavere i agder, er fiske i høstferien veldig sent. Tror jeg ville prøvd vannene med synk snøre/sink tip og flymfer.

Hmm, da må jeg nesten bruke syveren, har ikke synk til firer eller femmer :-\

Det går nok helt fint. :)

Joda, det var jo den det hele begynte med, men er jo ikke like gøy å få fisken på da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Hadde en tur til Haukeli nå i helgen.. mye fine vann der men, men det var lite /nesten ingen insekter.Fikk en på 600 g på klinkhammer og en på rett over 1 kg på vårflue, Denne plassen jeg fisket var det myye stor fisk og vaket i perioder noen kunne man se inne på halvmeter dypt vann på 1,5 kg +++. vente et par helger kansje det skjer mer på overflaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...