Gå til innhold

Skal sette opp trådløst nettverk. Men har ikke peiling på hva jeg skal bruke


thomash

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Og så var vi på'n igjen.. :rolleyes:

 

Ikke hør på bs Thomas, routeren du har bestilt går flere runder rundt alt crApple har å stille opp med ;)

Jepp.. Cisco har vært med en stund for å si det mildt.  ;D

De er vel blandt de største om ikke den største innen nettverksløsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var vi på'n igjen.. :rolleyes:

 

Ikke hør på bs Thomas, routeren du har bestilt går flere runder rundt alt crApple har å stille opp med ;)

 

Du har rett Raymond

 

Det spores rett inn på pc vs. apple  8)

 

crapple hehehe, den rula  ;D

 

Regner med at ruteren snart er i hus.

Komme seff tilbake til til denne tråden når kaoset starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Er vi igang igjen? Når jeg så forklaringene for å få satt opp en jævla router må det være lov å si noe??  Satt opp disse i bøtter og spann for iT ansvarlige hos forskjellige firmaer/private som har gitt opp utstyret de selv bruker. Er vel ingen av dere Gates onanister som har prøvd denne engang??  Mooore buggggs thann ever, hauers of funn -WINDOWS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi igang igjen? Når jeg så forklaringene for å få satt opp en jævla router må det være lov å si noe??  Satt opp disse i bøtter og spann for iT ansvarlige hos forskjellige firmaer/private som har gitt opp utstyret de selv bruker. Er vel ingen av dere Gates onanister som har prøvd denne engang??  Mooore buggggs thann ever, hauers of funn -WINDOWS

 

Gates onanister

 

Den rula også  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Er vi igang igjen? Når jeg så forklaringene for å få satt opp en jævla router må det være lov å si noe??  Satt opp disse i bøtter og spann for iT ansvarlige hos forskjellige firmaer/private som har gitt opp utstyret de selv bruker. Er vel ingen av dere Gates onanister som har prøvd denne engang??  Mooore buggggs thann ever, hauers of funn -WINDOWS

 

Var forklaringer for å flashe en router til en annen firmware, ikke oppsett. Med Tomato firmware på en Linksys WRT54GL, har man en router verdt flerfoldige tusen kroner. Dønn stabil og innstillinger du ikke finner på noen Apple. Min har kjørt 24/7 siden 2005 med null hickups, bare avbrutt av strømbrudd og flytting. Har absolutt ingenting med Windows eller Bill Gates å gjøre.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I love you virus included"

 

Trodde det var en orm jeg  :rolleyes:

Jaja.. Den linksysen er episk. Det må være den beste ruteren som noen gang er laget. Skjønner ikke at det ikke er kommet en verdig arvtager ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt morsomt å "fyre" opp her også. Skjønner at apple produkter brenner jævli bra :)

 

Bare for å få komme til topic. Den lille tråløstingen fra apple er faktisk helt utrolig digg. Jeg hadde en jensen trådløs ting før som røyk. Garantien var ennå gyldig så derfor fikk jeg ny. Jeg fikk ikke helt til den nye og gikk tilbake til sjappa som ga meg pengene tilbake. En kompis av meg (som forøvrig ikke har Mac) hadde fått en apple tråløs router til sin bursdag og var helt ifra seg av lykke over hvor enkelt det var å sette opp nettveket. Siden jeg suger big time på datagreier (særlig problemer med data. Hence me and Mac) tenkte jeg jeg skulle prøve. Mer plug n play skal du lete lenge etter.

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer plug n play skal du lete lenge etter.

 

Sigve

 

Og hvor mange rutere baserer du denne erfaringen på? :)

 

Jo for all del Claus den skal du få. Du slår meg sikkert 2000 ganger. Jeg tror ikke jeg lyver hvis jeg sier mindre enn 5, men alle de forrige routerene mine har blitt anbefalt av "proffe" datanørder og de har virket i fleg de.

Hvist du hadde lest innlegget mitt en gang til hadde du sett at jeg suger på PC og feilsøking og sette opp nettverk OSV. Det var derfor jeg likte så godt denne lille apple greia Nettopp fordi den er så utrolig lette å skjønne. Skjønner??

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer plug n play skal du lete lenge etter.

 

Sigve

 

Og hvor mange rutere baserer du denne erfaringen på? :)

 

Jo for all del Claus den skal du få. Du slår meg sikkert 2000 ganger. Jeg tror ikke jeg lyver hvis jeg sier mindre enn 5, men alle de forrige routerene mine har blitt anbefalt av "proffe" datanørder og de har virket i fleg de.

Hvist du hadde lest innlegget mitt en gang til hadde du sett at jeg suger på PC og feilsøking og sette opp nettverk OSV. Det var derfor jeg likte så godt denne lille apple greia Nettopp fordi den er så utrolig lette å skjønne. Skjønner??

 

Sigve

Les hva du selv skriver.. Jeg var faktisk interessert i å høre hva du baserte det på, ikke noe mer..

Folk er hårsår :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Sigve: routeren du linker til, mangler SPI brannmur så vidt jeg vet.. Jensen er skikkelig dritt, ville ikke tatt i det med ildtang engang. Styr unna!

 

Pål: Tror du det er bare Apple som lager gode routere? 2500kr for en router er drøyt, spesielt når Linksysen til 500kr er bedre og har flere (og bedre) valgmuligheter og innstillinger. Har du målt hvor stabil den er under last? Men for all del, kjempesmart konsept, dog noe kostbart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Pål: Utrolig nok så virker den ruteren der litt interessant..

Vet du hvordan den er under heavy torrent-last?

 

Sinker den en del. Bruker mye kablet nettverk i tillegg, så noe eksakte målinger har jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...