Gå til innhold

Spania - La Manga


Lars Erik Marcussen

Anbefalte innlegg

I morgen bærer det avsted til "hytta" på La Manga. La Manga de Mar Menor er en sandbanke som skiller saltvannslagunen Mar Menor fra Middelhavet, omtrent en time nord for Cartagena. Det er ca 800 meter bredt der vi bor så fisket foregår på begge sider av halvøya. Jeg har sett store stimer makrell og ikke minst multer der nede, for ikke å snakke om diverse dorade, snappers og vår venn Mr Seabass i forskjellige varianter. Siden jeg skal tusle langs land og ikke har båt, blir dette mest å sammenligne med HA-fiske her hjemme. Moloer, kaier og havner samt natulige rev skal oppsøkes, muligens med leid kajakk og helt sikkert med en cerveza i fiskeveska. Det blir godt å skifte ut 5-lags GoreTex med badeshorts og sandaler!

 

Så nå er bagen ladet med #6-stanga, flyt og intermediate og en grei samling deceivere, slousers, Crazy Charlies og rekefluer. Pluss polabriller, badesko (vanntemp 25+) og solkrem. Fiskelisensen er hyggelige EUR 6,75 for hele perioden og vannkvaliteten er superb - å spise selv-fanget HA er null problem.

 

Av madammen har jeg fått i hvertfall 5 "fridager" der jeg nok starter fisket tidlig tidlig om morgenen, før vinden tar tak.

At det er tilnærmet null fisketurisme skyldes nok mangelen på bonesfish samt at den gjengse Helmut og Lars-Åke helst vil ut på dypvannsfiske. Jaja, de kan duppe på bølgan blå mens jeg sniker meg innpå 5-kilos multer og HA. I tre uker...

 

Fortsettelse følger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 4 år senere...

La Manga - Ser at det er noen gamle tråder om fiske i Spania...nærmere bestemt La Manga .

 

Har selv booket sommerferien der nede...La Manga strip.....like ved Båthavna Tomas Maestre / hevebrua

 

Er det noen som kan dele noen erfaringer, fluer, morgen kveldsfiske og evt. hvilke plasser som det er tatt fisk på, så nøyaktig som mulig...

 

Hvile fisker tas det..

 

Etter det jeg har lest er det nødvendig med fiskekort..hvor kjøpes dette evt.kan dette gjøres på forhånd hjemmefra...

 

Takker for tips....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...