Gå til innhold

Stang i klasse 4


Jan_Haukaas

Anbefalte innlegg

Jeg skal til å kjøpe en stang i klasse 4 til det letteste fisket mitt.

Har hatt flere i #3 og det er ikke aktuelt.

Jeg har i utgangspunktet lyst å kjøpe meg en Harvest Traveler. Har hatt en i #5 og likte den godt.

 

Men er det noen som sitter på en godbit som er fint brukt av noen annet så kan det vurderes.

Maks pris er 1500,-

 

Kom gjerne med anbefalinger men la ikke det spore helt av med å diskutere alle mulige stenger i denne tråden  :)

 

 

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhørte meg litt om Harvest Traveler for et par år siden. Mange digget femmer'n og mente den var noe av det beste de hadde prøvd. #4 var også bra, men hadde en stivere aksjon enn storebror og ikke like vellykket?? Dette er utsagn jeg tar på husken så ikke legg for mye i det.

 

Selv har jeg stanga i kl 3 og den er egentlig helt rå. Lett og fin, relativt rask og et enormt kastepotensiale slik jeg bedømmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i en Streamstix Stealth series 9'6" #4 som faktisk har blitt min favoritt stang i høst. Fungerer ypperlig fra belly og dypt utvadet i elv. Bruker et Carron #4 snøre. Myk, men langtfra for myk. Fungerer fint til nymfefiske også. Rett og slett ei fiskestang med følese. Dårlig harrfiske gjorde ingenting, jeg koste meg i elva  :) :)

 

Anbefaler å prøve stanga, men som alltid: Det som passer meg er ikke nødvendigvis det som passer deg.

 

:) :)

bjorni

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i en Streamstix Stealth series 9'6" #4 som faktisk har blitt min favoritt stang i høst. Fungerer ypperlig fra belly og dypt utvadet i elv. Bruker et Carron #4 snøre. Myk, men langtfra for myk. Fungerer fint til nymfefiske også. Rett og slett ei fiskestang med følese. Dårlig harrfiske gjorde ingenting, jeg koste meg i elva  :) :)

 

Anbefaler å prøve stanga, men som alltid: Det som passer meg er ikke nødvendigvis det som passer deg.

 

:) :)

bjorni

 

 

 

 

Synest du var litt vel tilbakeholden her bjorni :D

Den stangen passer nok de aller, aller fleste :)

Jeg har den også....bare måtte. Den er fenomenal å kaste med, helt tydelig en rask og følsom klinge.

Vet dere hva? Jeg har strevd å kaste en hel Guidline Presentation line (ca 7 meter klump)

Av de #4 stengene jeg har prøvd (det er ikke alle i verden, men det er mange..) så er det faktisk denne Stealth stangen og Winston BIIMX #4 jeg har klart å kaste lengst med den linen.

Tror det har noe med stangen å gjøre, ikke bare min flaks den dagen.. ;)

Selv med langt overheng var det mulig å holde god kontakt med linen...og det overrasket meg.

Plutselig så jeg bruks potensiale i denne fantastisk bra underhåndskast linen i tighte spots.

 

Og Stealth er fabelaktig å få liten fisk på også...jeg har ikke fått noen flotte på den enda...men vet om en som har, og han er rimelig fornøyd, ikke sant Rodswinger?

 

Eneste jeg trengte å gjøre på både 10' #3 og 9'6 #4, var å slipe ned håndtak...dessverre en for overdimensjonert kork etter mitt skjønn...helt unødvendig vil sikkert mange hevde.

Vel, jeg trenger ikke avstand fra klingen...jo nærmere jeg kommer jo bedre ;)

Og så er vel kanskje snellefestet mer til irritasjon enn begeistring...men det er flisespikkeri...stangen er god, og det teller.

Det perfekte korkhåndtak for maks komfort og feel har jeg jo i andre stenger...for de er rå på også denne delen av sin produksjon.

Sage er flinke til dette også.

 

Kork er det jeg holder i, som jeg skal føle alt gjennom under fisket mitt, derfor er det viktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert konge stang, men litt ute av budsjettet i denne runden  :)

 

Jan

 

Synd det,Jan,for den er verdt hver krone,vil vel heller si at det er utrolig at det går an å lage så bra stenger til den prisen. ;)

Det Stig ikke fortalte er jo at vi går med Presentesion #3 noe som funker utmerket,også i vind(og det blåser på vestlandet,men det vet du jo),greit med spey og. :D

Og den knekker kilosfisk som blåbær. ;D

Da er den myk,men med rygg nok,så følsom at du kan kjenne hver bevegelse fisken gjør. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe glt med prisen på SS stanga  :D

 

Men har solgt en stang som skal erstattes  ;)

Skal ikke legge til noe penger !

 

Jan

 

DA skulle du heller hatt ute denne tråden tidligere, for så å sette pris på stang ut ifra hva du ville kjøpe deg ;D

Neida, skjønner deg godt..du får masse bra for noe under 2499.- også....ihvertfall brukte stenger, og noen ubrukte på salg rundt forbi.

Lykke til...på tide å bestemme seg snart...vi venter i spenning for hva det blir :)

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt denne både i 3-4 og 4-5. Jeg lo med meg selv når jeg kastet med begge disse stengene og tenkte hvorfor i al verden kjøpe dyre stenger. Jeg selger unna ZXL'en for den trenger jeg ikke mer  ;)

Pen kork, fine surringer og dyp spenstig aksjon.

 

http://www.qxl.no/pris/sport-fritid/fiskeutstyr/stang-flue/raa-enhaands-fluestenger-34-5-delt-frakt-ink/v/an582051396/ls6/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...