Jump to content
  • Eksempelflue

Klikk for stort bilde
    Fluebinder

Eirik RustenEirik Rusten
    Forumprofil
    Alle fluer

Publisert 17.04.2017
    Tags

Fluetype

Tørrflue

Imitasjon

Døgnflue

Stadium

Nymfe , Klekker , Dun

Vann

Elv

Art

Ørret , Harr

Periode

Vår , Sommer

Lokasjon

Materialliste

Her vil materialer brukt på fluen listes opp.

ENGLISH: You are only viewing an example fly, as one must be a paying member of the community to be able to see details of the flies.

Om fluen / Fisketips

Heisann!

Du er ikke logget på forumet som medlem av Norske Fluefiskere og får bare opp dette eksemplet på et insekt. For å kunne lese detaljene om fluen, må du være medlem av denne foreningen. Det er en frivillig forening som drifter fluefiskesiden.no til glede for hele fluefiske-Norge.

Dersom du allerede er medlem, logger du først på forumet og så kan du gå til Klekkedatabasen og ha full tilgang.

Dersom du ønsker å bli medlem kan du gå hit og lese mer om hvordan du blir det.

Bindebeskrivelse

Her vil du få opp informasjon om hvordan fluen skal bindes. I mange tilfeller en steg-for-steg-beskrivelse også med bilder for hvert steg.

Siste fluer fra Eirik Rusten

• Topics

• Skal jammen si man har flyt når to slike lar seg fange på bursdagen sin. Den største'n der må da være noe av det penere jeg har fått med tanke på proporsjoner og farge. Sinna var den au og stakk 30m utover vannet etter den slurpa i seg mauren min på 6-7m hold. Kom subbende's langs land og vaka en gang og jeg så retningen, la ut flua og venta i 10 sek før den kom i det nydeligste head & tailvaket. Makan! Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for
    • Takk for det @Truls! Dette er ett vann som hvermannsen ikke tror huser noe særlig fisk, så med litt flaks får denne leve lenge og kanskje blir den stor og får gitt genene videre. Det er lov å håpe. Du har veldig rett @RolvS. Det er nok det som er moralen her. Man må ut de dagene man har anledning og hvis man er ute hyppig nok så vil man øke sjansen for å treffe på forhold man ikke var klar over ga aktivitet. Bare å komme seg ut. 2000 turer jo faktisk ikke sååå mange når man tenker seg om...
    • Grattis med vakker fisk, @Roaas! Moralen er vel at vi må fiske når vi har mulighet til å fiske. Livet er kort, jeg tenker jeg personlig ikke har mye mer enn 2000 fisketurer å gjøre på, og det må jeg innrømme gjør meg litt stressa. Ut og fisk!
    • Så kult! Morsomt når fisken er mye større enn du tror.  Jeg prøvde med i går jeg også. Padlet rundt et stort vann i packraft. Varmt, vindstillle, strålende sol og mange insekter på vannet og i lufta. Null vak. Så dette været skal man ikke stole for mye på. 
    • 800g ser riktig ut, og for en nydelig ørret, absolutt praktfull og en minnsverdig måte å fange den på! Gratulerer så mye med en fantastisk flott opplevelse,  og praktfull fisk! Takk for at du deler! 👍
  • Instagram #fluefiskesiden

• Create New...