bushman Skrevet 7. mars Rapporter Skrevet 7. mars (endret) Med 15 grader og sol måtte jeg bare prøve en lokal elv. Det var en del fjærmygg i lufta, men ingen aktivitet på overflaten. Jeg glemte selvfølgelig temperaturmåleren i bilen, men jeg tipper vannet holdt maks 3–4 °C Jeg valgte et enkelt nymfeoppsett med en fjærmyggimitasjon på point og en gulhodenymfe på opphenger. Vannet var lagt fra klar og høyt, mens sola skinte. Tanken var å vekke litt nysgjerrighet med gulhodenymfa, men samtidig servere noe mer naturlig nær bunnen, der ørreten sannsynligvis sto. Til min store overraskelse fikk jeg en fin ørret – ikke verst for denne elva. Vading gjennom halv meter snø mot elva var verdt det likevel.. Endret 7. mars av bushman 8
bushman Skrevet 14. mars Forfatter Rapporter Skrevet 14. mars Tur nr 2 i går. 2 grader i lufta, glemte igjen å måle vanntemp. denne gang klar o relativt lavere vann en siste tur. Ikke mange forventninger. satt på kun lilla pt i kobber og etter et par kast satt på en fin ørret. ble to ørret til og en harr, av betydelig mindre størrelse. forlat superfornøyd. 10
RolvS Skrevet 30. mars Rapporter Skrevet 30. mars Ganske dypt utvadet. 5 grader, lekk vader og for lite ull. Jeg fikk tatt nullen, og følte jeg var ferdig for dagen ganske uniddelbart 10
Kim Roger Skrevet 7 timer siden Rapporter Skrevet 7 timer siden Prøvde ei lokal ørretelv i dag, der normalen er 2-4 hekto. Men plutselig kan man støte på en kilos... Etter å ha brutt årets kilosgrense på fjellet i går, var det fortsatt medvind i dag, da jeg fikk en nydelig ørret på 1,1 kilo. Tok ei nedstrøms fisket hareørenymfe, som satt godt i munnvika. Dette gjorde godt.
Anbefalte innlegg