Gå til innhold

fluer til sø


erik h

Anbefalte innlegg

Flotte fiskefangere :)

Ser noen flotte høst fluer her også. Litt oranget og gult.

 

Skal bruke bjorni jiggyen i fremtiden, et mønster som er meget bra på høst og vinter.

Og ikke minst kutlinger`n til Igor. Har testet den på blikk, kun følgefisk etter.

 

Men den er en hit på Bamblekysten. Når høststormen kommer for alvor vil nok Igor flua være en "banker" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte fluer :)

 

er det mulig og legge ut noen bilder av den såkalte bjornijiggyen? :P

gjerne den kutlinga også hvis mulig.hehe.. moro med nye fluer som kan testes i oslofjorden også. jiggyen er en klassiker som garra fanger fisk her, er derfor mest int i den bjornijiggyen som er en høst jiggy som du sa toggi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte fluer :)

 

er det mulig og legge ut noen bilder av den såkalte bjornijiggyen? :P

gjerne den kutlinga også hvis mulig.hehe.. moro med nye fluer som kan testes i oslofjorden også. jiggyen er en klassiker som garra fanger fisk her, er derfor mest int i den bjornijiggyen som er en høst jiggy som du sa toggi ;)

 

Hei

 

Den er lagt ut før: Anbefaler å søke bjorni jiggy i søkefeltet så tipper jeg du finner den :)

Søkeknappen er ikke dum, da slipper man å legge ut samme fluemønstre flere ganger.

Forøvrig er begge to meget gode mønstre. Igor flua vil bli testet ut ekstremt mye nå og utover.

I det jeg fikk flua i posten så bare visste jeg den ville funke. Snakk om å være NERD!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei

Bare spøkte litt, får mye SØ om dagen ja-synes fiske er veldig skiftende for tiden.

Finner ingen rød tråd på gode forhold vs dårlig. Utrolig skiftende lufttrykk gjør fisken merkelig.

Men svaret er absolutt et: JA. Snittvekta har vært ok, men kunne vært bedre 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Å JA, BARE 105 :o, det var ikke så mye :rolleyes:. er vel med sjøørreten som anna fisk. vi har jo opplevd det før tony, her oppe. lange perioder med lite og små fisk, og plutselig er de større der. vanntemp og mattilgang er vel alfa omega.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er derfor jeg er meget aktiv med å flytte på meg, jeg vet hvem steder som pleier å levere utifra vind og vær og ikke minst vannstand. For tiden leter jeg etter vind og strøm. :P

Fint antall, slutta å telle men ligger nok på ca samme antall. Det blir mye når man først treffer.

Hadde en tur med 22 stykker, og 8 over kiloen. 8) Den turen glemmer jeg ALDRI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Trodde aldri jeg skulle løfte på sløret, men jeg tenkte jeg skulle dele en helt fantastisk sø flue med dere.

Såpass hemmelig at jeg ha hatt disse fluene liggende i en egen boks for seg.

Oppskriften er som følger.

Krok: Streamer nr8 3-4Xlong

Bindetråd: Rød 6/0

Fortynging: Ett lag med 0,45 mm bly over hele krokskaftet.

Underkropp: Strimmel med skumgummi(åpne celler - hentet fra gammeldags madrass el.).

Dubb deretter i løs løkke over skumgummien med en blanding av knallrød ull og perlemor 50/50.

Så kommer konfekten.

Kjøp en boks med pillede reker 170 gram. Hell ut laken.

Spis halvparten. Ha i en ss med olivenolje.

knus rekene i oljen med en gaffel.

Legg en håndull fluer i blandingen og la dem ligge der i 4 uker.

Dette er fluer man ikke trenger å ta tilslag på en gang. Ørreten sluker dem rått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde aldri jeg skulle løfte på sløret, men jeg tenkte jeg skulle dele en helt fantastisk sø flue med dere.

Såpass hemmelig at jeg ha hatt disse fluene liggende i en egen boks for seg.

Oppskriften er som følger.

Krok: Streamer nr8 3-4Xlong

Bindetråd: Rød 6/0

Fortynging: Ett lag med 0,45 mm bly over hele krokskaftet.

Underkropp: Strimmel med skumgummi(åpne celler - hentet fra gammeldags madrass el.).

Dubb deretter i løs løkke over skumgummien med en blanding av knallrød ull og perlemor 50/50.

Så kommer konfekten.

Kjøp en boks med pillede reker 170 gram. Hell ut laken.

Spis halvparten. Ha i en ss med olivenolje.

knus rekene i oljen med en gaffel.

Legg en håndull reker i blandingen og la dem ligge der i 4 uker.

Dette er fluer man ikke trenger å ta tilslag på en gang. Ørreten sluker dem rått!

skjønner godt at du har dem i egen boks :):) etter 4 uker er nok den blandingen en utfordring for luktorganer og smaksløker til noen og enhver... men tviler ikke på at det funker...

minner meg på en gang i mitt forrige SØ-liv, da jeg dyppet en mylar-zonker i tran, etter tips selvfølgelig ... det funket kanskje, for fisket var ellers helt dødt den dagen, men den zonkeren beit det jamnt og trutt på... før jeg dro hjem, hang jeg den til tørk på en sånn pelsbit på vadejakka, som jeg selvfølgelig hang opp i garderoben i gangen hjemme og glemte... har aldri fått sånn kjeft av kjerring og unger før - etter noen dager stinka det tran av alt som hadde vært innom gangen...til og med katta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen småreker UTEN lukt ;D

Funker overalt, men særlig i den kalde årstiden :) Også veldig god til fiske på vakende sjøørret.

Bindes som Thomas Hansens Final Shrimp, men med hvit Antron dubbing og CdC..

Enkel, rask og veldig effektiv! Fisker like bra som alle andre CdC reker!

Det var på en Final Shrimp jeg mistet mitt livs sjøørret, mellom 7 og 8 kg :'(

T!

post-3402-13949871038761_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...