Gå til innhold

Billig SØ sett


PålVD

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at det går dårlig å la være å fiske fram til april, som egentlig var planen, så jeg trenger et nytt SØ sett. Mitt gamle er fra 90-tallet og er strengt tatt udugelig. Kunne tenkt meg noe til sånn 1500. Går vel an å få no helt greit til dette eller er det bare dritt jeg får da? Hadde vært fint med noen tips. På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det er lenge og vente fram til april med og svinge fluestanga ja.

 

vil personlig si at for 1500kr så får du på en måte det du betaler for. comme si, comme sa, som betyr sånn passe.

ikke no hokus pokus, men gjør sikkert jobben kan du si.

vil nok heller anbefale og spytte i litt til så du kan få deg en god stang, med en ok eller gjerne god snelle også. beste vil altså være og kjøpe individuellt.

 

kan bl.a anbefale en fin snelle som heter okuma helios i strs 5/6 som du nå får for 899kr på floga.no.

dette er en flott snelle som er 100% vanntett, som er veldig greit i sjøen med tanke på saltvann.

veldig bra brems på denne også, samt at den er veldig lett.

 

en fin stang jeg kan anbefale er bl.a guideline AWM #7, som du får for 750kr på agdars.no.

dette er en flott, rask fluestang som er perfekt til sjøen.

 

har selv denne kombinasjonen og er veldig fornøyd. alt dette utstyret vil komme på latterlige 1650kr.

originalprisen på dette vil være nærmere 4500kr. dette er altså et skikkelig røverkjøp ;D

kjøper du et intermediate snøre i tillegg så vil du komme på litt over to tusen kroner.

da har du et "sett" som du vil kunne få bra glede av, nesten garantert ;)

 

det du ser på bildet mitt er nøyaktig denne komboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke dumt ut. Har også sett litt på GL ACT4 som ligger på skittfiske til under 1000 lappen. Når det gjelder snelle, så føler jeg at det er den minst viktige delen her nå. Bare den ikke er alt for tung og man kan justere bremsen, så det blir nok å kjøpe ganske billig. Noen gode snører å anbefale? Er litt usikker på om jeg skal kjøpe Intermediate eller Sink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

GL ACT4 skal være bra for prisen etter hva jeg har blitt fortalt, så du kan trygt kjøpe den. Angående snelle, kan du se på GL Igma Seatrout 7/9 til 699. Linje kan du gå for Scierra HMT intermediate i klasse 7 til 399, for så å fylle på med andre liner etterhvert du har råd. GL sitt Coastal er også veldig bra, men en del dyrere. Samme med Airflo 40+ intermediate. Vil tro du blir fornøyd med dette valget :)

 

Alt er tatt fra skittfiske og vil koste rundt 1500kr tilsammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et greit snøre er scierra HMT #7 intermediate.

dette snøret er delt inn i tre farge komboer.klumpen er grønn,lina er grå og ladefeltet som er den meteren som skal ligge i stangringen for best kast, er gul. denne løsningen er suveren. du får bra kontroll på kastene da.

eneste ulempen med dette snøret er at det sjelden overlever mer enn en sesong, da coatingen sprekker opp ???

 

et av snørene jeg bruker idag er SA professional, full sinking, type1.

dette er et synk1 snøre, altså intermediate. veldig godt snøre som er i full uttesting nå om dagen hos meg. delt inn i to farger.

et annet jeg også bruker om dagen er et glassklart snøre fra fenwick som heter techna aircutter.

litt spesielt og kaste med et klart snøre, men absolutt moro :)

 

ellers så har jeg hørt en del bra snakk om snørene til loop. multi og opti.

hvis du liker snører med flytline, men synk klump, så kan jeg anbefale LTS sinktip. dette er et godt snøre som skyter bra.

har LTS sinktip1 selv. delt inn i to farger, svart tip og resten knall gul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig i at det Scierra HMT Int. snøret har kort holdbarhet. Har selv hatt mitt i 4 sesonger og kunne brukt det i en sesong til uten problemer. Ikke noe å utsette iforhold til andre snører, og en god pris. mange gode tilbud ute om dagen. Burde ikke være noe problem å få et bra sett til under 1500. Bruktmarkedet er jo også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Så lenge man er påpasselig med å vaske og smøre lina, så vil den vare en stund vil jeg tro. Du kommer garantert kjøpe flere liner etterhvert, så det problemet trenger du ikke å tenke på om du behandler utstyret ditt pent

 

Sjekk ut SØ tråden til Toggi, du vil finne masse tips og anbefalinger der. Han er vel en av de her som kan mest om SØ fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 spørsmål:

nr.1 Hvor får jeg tak i den grønne stanga?

nr.2 Åssen i helvette ser den grønne stanga ut? Nå har jeg lest så mye om den her, men får aldri sett no bilde :P

1. Bare noen rester rundt forbi på forskellige samvirkelag. Resten er knust i en komprimator.

2. Den ser ikke ut!!

3. Kjøp den en ordentlig stang uten gummihåndtak!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den grønne stanga . du tar en telefon til STEIN GRØNNBERG(hoho) og sier du skal ha "den grønne stanga." evt en #7 SA stillwater el likn..

da kan du jo spandere litt ekstra på en rå snelle som tåler salt vann i feler hundre år...feks en TIBOR everglades...tøff kombinasjon...du kan sikkert få tiboeren i samme farge hvis du betaler endel extra..ellers er gull fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...