Gå til innhold

hvilket merke?????


R.Glamsland

Anbefalte innlegg

Jeg vil kjøpe meg en ny stang som byggesett. Var innom Mudhole å så på utvalget.. Det var så mange merker og typer at jeg klarer ikke å bestemme meg.. ??? 

 

Hva mener dere?, Følger kvalitet og funksjon prisen? Har noen på forumet noen praktiske erfaringer med noen av disse stengene(positive og negative)..?

 

Faller stadig tilbake på orvis sine stenger, men det er kanskje bare pga navnet...

Det er selvsagt også sage, men de er desverre utenfor mitt budsjett som er ca250+-for blanks.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvilken aksjon og bruksområde du vil bygge for.

Siden du nevner Orvis som tilbakefallende årsak :) og er inne på Sage, antar jeg at du er ute etter et amerikansk premium merke?

 

Se på www.winstonrods.com hvis du ikke finner noe på nettstedet du skal handle.

Hvorfor handler du det ikke i Norge forresten? Du vil sannsynligvis betale minst like lite for en Winston blanks i Norge som i utlandet, hvis noen har dem da. Prøv Nordisk først om de har noe igjen,

Aktiv A/S her på øyen har bare ferdigstang...med den pene finishen vet du :)

 

Men kanskje de kan få tak i for deg? Aner ikke..da må du i så tilfelle kontakte dem www.aktiv.us

 

uansett faller vi tilbake til type serie og klasse.

En allsidig #5 stang vil jeg råde deg i retning av BIIx #5 9'....eller dypere BIIt #5 9'.

Hvis du ikke skal smykke deg med "Moses staven" som de kaller den; BIIt #4 8'6.

 

Uansett; siden du spurte, bare et tips basert på mine subjektive syn, og tilbakemeldinger fra lykkelige eiere av nevnte modeller :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kjøpe meg en ny stang som byggesett. Var innom Mudhole å så på utvalget.. Det var så mange merker og typer at jeg klarer ikke å bestemme meg.. ???  

 

Hva mener dere?, Følger kvalitet og funksjon prisen? Har noen på forumet noen praktiske erfaringer med noen av disse stengene(positive og negative)..?

 

Faller stadig tilbake på orvis sine stenger, men det er kanskje bare pga navnet...

Det er selvsagt også sage, men de er desverre utenfor mitt budsjett som er ca250+-for blanks.

 

Noen tips?

Hei og velkommen til forumet!

 

Kvalitet og funksjon bortsett fra kullfiberns egenskaper, kommer helt an på deg og ditt håndtverk ;)

Jeg har selv handlet og bygget et sett fra mudhole, av typen St. Croix SCII og er storfonøyd, både med klinga og servicen ;D

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=13645.0

 

Jeg ville kanskje ha vurdert en litt billigere stang så du har noe å øve på, fremfor å gå for ei dyr ei.  :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Da er du nok i gaten hvor jeg tenker BIIx 9' #5 (Winston)

Men sikkert smart det som Claus-ulven nevner, å kjøpe noe billigere (men fortsatt meget bra) til å øve på ;)

med mindre du har gjort det før, og-eller er såpass fin på labben at du tør gamble på litt pengebruk.

 

Men hva med noe "nordiske" greier da? Vet ikke hvordan ståa er på blanks fronten, men Guideline, Loop og disse her, leverer kanskje blanks også.

De har jo noen stenger som høster lovord de også, og ikke minst; du kan sette ditt særpreg stangen uansett. :)

Lykke til uansett :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Orvis har 25 års garanti også på blanks,- Har noen her prøvd tls power matrix til orvis? Har bare kjent på den i butikken..

Dette er vel etterfølgeren av Trident?

I så fall; for meg en rar serie, umulig å finne ut hvilken aksjon jeg ikke likte/likte best.

Greylinen som Espen "Spenolsen" anbefaler lurer jeg rett og slett på om du skulle vurdere. Det er jo eg god serie, og du kan få sette ditt eget preg på den :)

Og hvis du får den billig også, hadde jeg heller gått for den enn power matrix saken.

Men jeg står fremdeles inne for mine første innlegg i denne tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...