Gå til innhold

poppere etter sø


Ruffen

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt inn et lass med bombere. Gleder meg til å lure vårørreten på natt/tidlig morgen og på dager med yr i luften.     :D

De funker hele året ;D

Prøv å kast de i vak, og bare rugge de litt, funker godt i kjølig vann!

T!

Da må jeg prøve bomber på neste tur. Ser faktisk sjelden vak, men kanskje ikke jeg ser godt nok etter. På våren er det jammen meg liv der jeg fisker, og man kan se brislingen gå i ring rett utenfor stranda. Det er observert en del sel ved strandkanten i høst, så det tyder vel på at det har vært fisk der... Renner ut ei lakseførende elv, så det sier jo sitt. Hva med å fiske med riffling hitch, eller har den flua gått av moten? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve popper mer, har prøvd det kun 2 ganger med poppere fra Micke.

På de WF snørene jeg har nå så er popper grusomt å kaste med.

Noen som har liner som kaster lett poppere? Jeg har coastal da, men det synker jo litt.

Jeg har noen klumper, kanskje kappe litt front tapering!!

Tips tas imot med takk.

Selv har jeg hatt bra fiske med stripe fluer som madam x, stor streakin caddies. Fått mer enn 10 SØ tørt på dette. (stripende). Og muddlere som drar mye vann. En liten sort muddler som går rett i vannfilmen kan være en killer. Er veldig gira på å prøve popper, spesielt på et par nattplasser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve popper mer, har prøvd det kun 2 ganger med poppere fra Micke.

På de WF snørene jeg har nå så er popper grusomt å kaste med.

Noen som har liner som kaster lett poppere? Jeg har coastal da, men det synker jo litt.

Jeg har noen klumper, kanskje kappe litt front tapering!!

Tips tas imot med takk.

Selv har jeg hatt bra fiske med stripe fluer som madam x, stor streakin caddies. Fått mer enn 10 SØ tørt på dette. (stripende). Og muddlere som drar mye vann. En liten sort muddler som går rett i vannfilmen kan være en killer. Er veldig gira på å prøve popper, spesielt på et par nattplasser. :)

[/quote

Guideline Bullet er kanon til popper, særlig om du kapper en liten meter, ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker snører typ guide line pike flyt

eller vision big mama( fra#8 og opp)

kan være god liner til dette  ;D

Generellt liner med kort frontapering.

Går seff an å kappe 1m eller no på

et vanlig #7.

Tigth lines  Micke

Takk Micke, er den en som kan snører så er det jaggu deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg være her å skryte på meg så mange popper ørreter i sjøen. Det er jo dere som er saltvannsfiskerne her.

Men.... Jeg har tatt utrolig mange sjøørreter på Poppere i sjøen...mange! ;) ;) ;D

Toggi og Micke.. disse har jeg tatt i Eidanger og Langesund ;D ;D ;D

Mine svigreforeldre bor der nede, så jeg har ofte påskeferie/vinterferie der, i tillegg til halvannen sommerferieuke. Jeg har fisket mye i sjøen der siden 1990 når jeg har vært der nede. Faktisk har jeg hatt de hyggeligste turene midtsommers mot juli-august. Oppsøker vann som bryter mot skjær og skaper strøm og oksygenrikt vann fra 23.00 - 01.00 på natta. Har da er fart at popperlignende fluer har vært utrolig effektive. Begynte med de pga at jeg mente de ble utrolig visuelle på disse områdene. Dere vet godt at fisken beiter der på den tiden.

Når jeg sier popperlignende, er det ikke rene poppere jeg mener. Men såkalte poppermus. Meget lettbundne og solide og "giftige" fluer. Jeg fikk se disse i bruk og bundet på bonusmaterialet til filmen "Fiske i Mongolia" av Mountain Media. Fluene og taktikken rundt disse anbefales på det varmeste.

NB: Fluene fungerer også på sjøørreten på nattbrekket i orkla også. Jeg har også fått svartnattbrunauren til å smelle på de i august også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppermusene blir våte og tunge. Men de er langt fra så "vinglete" og kantete å kaste som en vanlig Popper. Ingen problem med vanlige kast som ruller normalt over med vanlige WF liner i klasse 7 eller en ordinær skyteklump.

Man trenger ikke et snøre som ruller unødvendig fort over som f.ex pike eller et "trimmet WF!!

NB: Et tjuvtriks ved lite vind og sky ørret. Sett på Streamline ved mye strøm, ellers en sl. int. Dra popperen under. Ta et nytt drag med det samme den popper opp osv. Bobler og liv. Striping kun fra flua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Bjørnar, jeg tipper jeg vet en plass i den perioden som kan være magisk.Her har jeg tatt på stripefluer. Noen steder er himmelsk bra på sommertid natt.

Skal søke opp denne "poppermusen" i morgen og sjekke ut.

Kommer du nedover en gang er det bare å PM e meg, det finnes fine HA spotter også her på Telemarks langstrakte kyst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør jeg gjerne. Skal en tur nedover til påske. Men det blir visst skiferie i Tuddal. Men i starten av august står jeg der nede helt sikkert. (dessuten er det kjedelig å fiske alene)

Da kan jeg hvertfall garantere at du ser havabbor, bare husk belly eller pongtong 8)

Også kan vi ta sjøørret på en annen fantastisk nattplass. Tror vi er heldige i Telemark.

Det er "flust" med gode SØ steder her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også brukt endel poppere etter sjøørreten i sjøen. Personlig synes jeg andre overflatefluer som feks  "gurglere" og særlig "slidere" eller små streaking caddies har vært langt mer effektive. Har fått en følelse av at poppere på en måte overstimulerer, de gjør rett og slett for mye av seg. Best uttelling har jeg derfor hatt med å bevege dem relativt forsiktig og sjeldent.

RolfJF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...