Gå til innhold

Fluefiske i steigen


fredriko

Anbefalte innlegg

Heisann jeg er fra østlandet men har familiested i steigen.er det noen som har noe tips ang vann elver i steigen.Er også ivrig i sjøen etter sjø ørret.skal opp i april og teste ut flua i sjøen.  :)

Hadde vært morro og få litt rapport fra steigen om fluefiske. :)

Mvh          Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no
http://no.wikipedia.org/wiki/Steigen  se hvor mange som bor der, og tenk på at dette er landet for dem som ikke har fiske som hobby, men som jobb og at sluefiske er noe "mannskjiiiit" som er for byfolk og , unnskyld, homofile som ikke har vært på havet en stormdag uten å spy, søringan søker ikke så langt for sjøørretfiske selvom jeg vet at de fleste ville synes dette var helt rått!! Men jeg vet at det er endel sjøørretfiskere der!! ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv hadde jeg en ELENDIG SØ sesong hjemme i steigen, begynte for tidlig og var borte helt til det var for sent og fisken bare sto å ventet på å gå opp i elv og vann. men vi så sykt mye SØ og det hoppet og plasket på alle kanter av båten.  :D

den plassen i steigen det er minst SØ er vel Engeløya, ellers er det ganske bra de fleste steder.

av ørretvann så har jeg ikke vært i så mange av dem, men vet at Holmvågvannene og de andre vannene i den fjellrekka er gode ørretvann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i hvilken del av steigen er det dere har familiested? det er fantastiske forhold for SØ fiske i steigen!

Heisann Lennart,har familie sted på segelstein . I sommer kokte det med ørret i fjorden ja,helt rått og se.Tok båten forbi lakså,der sto fisken og ventet på mere vann i elva.  Når begynner du fluesesongen i sjøen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fluesesongen begynner jeg i april, når seljakta er ferdig  ;D selv holder jeg til på andre siden av kommunen og har ikke utforsket så veldig mye rundt omkring siden jeg ikke har rukket å fisket opp all fisken rundt huset vårt enda og ikke har holdt på så mange år med denne hoppyen  :P

segelstein er jo et godt utgangspunkt, hele foldfjorden er jo full av sjøørret. ligger mange fine viker mellom seglstein og nordfold som er verdt å prøve :) ligger jo også noen ørretvann i området som ikke er så langt å gå til. nordfoldvannet skal vist begynne å bli bra, etter mange år med kultivering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips lennart,Har prøvd ut en del vann i nærheten her,veldig mye smått. var innom nordfoldvatnet i sommer.Fikk noen små der og. men tror det vannet kommer seg etter kultiveringa. Reiser opp i slutten av mars for og fiske litt torsk.Satser på mange timer med flua da også. Har ikke holdt på så lenge selv med fluefiske så det klør etter og få sjøørret i steigen på flue.Kun fått på sluk der.Det blir jo ikke det samme.hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Reiser opp til steigen 15 mars,først og fremst så skal lutefisken sikres.Men regner med mange timer med flua etter sø. Håper sjøørreten er mere bitevillig der oppe en her nede i sør.

                          Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo fra Troms, men har fisket mye i Nordland :)

Er vel et av de beste sjøøøret fylkene vi har!

Jo du får det nok gøy, og er jo særlig bakevjene i de nevnte strømmene som holder fisk.

Ofte skikkelig smygefiske dette, jævlig spennende ;D

Skitt fiske da!

Ps. Husk å ta litt bilder da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fikk hengt opp 30 torsk så det var ikke noe problem. Værre var det med sjøørreten. Ikke ett eneste vak. ikke en eneste sø ble fanget.  Er nok litt for tiflig der oppe i nord. Fy og skuffa jeg blei. vurderer og dra opp i midten av april. ???  :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

fisker i skotsfjorden. noe av fisken er veldig tynn og slapp. hadde en kamerat med på fredag som fikk ett slips på 740gram og 45,5 cm

fiskene jeg fikk var forøvrig 4 stk på 4-5 hekto og to kilosfisk  ;D av disse var kun to av de minste litt tynn, og fikk friheten tilbake.  :)

ingen lus på mine fisker, men en av kameratens hadde 5-6 lus rundt gatten og ei på gjelle lokket >:(

lurte meg ut en tur mellom hagl elingene på søndag, hadde to fisker etter, men ble plaget av småsei, men de største var jo litt morro på 3er stanga ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...