Gå til innhold

Ny salt snelle


Andreas L

Anbefalte innlegg

Trenger en ny saltvannssnelle til sjøørret og tungt ørretfiske. Skal sitte på en Redington CPx 9' #6-Salt.

Lurer på Danielsson F3W4Seven eller Hardy Uniqua No.2.

Noen som har andre forslag i denne prisklassen (2000 +/- 500) ? Viktig er stor diameter og lav vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Lamson Litespeed/Velocity/Guru 2, kjempesneller med et bra lukket bremsesystem :D

Er du heldig, så kan du finne 08 modellen av Velocity til halvpris. Penere utseende en dagens modell har den også :)

Ellers har du jo Ross Reels, Nautilus FW og Abel for å nevne noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg langt fra prøvd alle snellene som nevnes her, men støtter Royal Wulff i anbefalingen av Slate eLite. Lett, innovativt design, og etter en sesongs hard bruk i sjøen, har jeg ingen innvendinger mot kvaliteten. Mye for penga, selv til full pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke helt at Slate og Vision kommer helt opp mot Daniellson når det gjelder inovasjon og kvalitet, men mulig jeg tar feil.

Hardy Uniqua da? Er det fortsatt Hardy-kvalitet på disse snellene?

Det gjør dem ikke heller jeg har lang erfaring med begge, jeg ville gått for danielsson da får du snelle livet :)

Det vil si Vision har jeg ingen erfaring med.

Forskjellen er vel bremsesystemet og sist men ikke minst utseendet som jo er smak og behag, slate er fine sneller og har en ok brems men jeg ville heller gått for Volvo enn Hyundai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Føler ikke helt at Slate og Vision kommer helt opp mot Daniellson når det gjelder inovasjon og kvalitet, men mulig jeg tar feil.

Hardy Uniqua da? Er det fortsatt Hardy-kvalitet på disse snellene?

Ikke bland Vision, Slate og Hardy sammen med kvaliteten på Daniellson/ "Gamle" Loop sneller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ting :) Om du skulle være uheldig å miste snella i bakken  for eksempel så er godset på en Danielsson flere ganger sterkere enn på en Slate snelle.

Bremsesystemet på en Slate har en tendens til å bli litt slarkete etter hvert, har enda ikke hatt noe trøbbel med det på Danielsson.

Dessuten synes jeg Danielsson snellene har et fint design de er klassisk pene, og man kan kalibrere bremsen.

Jeg kan nevne så mangt men dette er det jeg føler er de viktigste forskjellene. Jeg tenker da først og fremst på Danielsson fw og lw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er mange bra sneller på markede. jeg bruker også andre sneller jeg er mer en nok fornøyd med. Har to stk vision XLA antirevers og dette er supre sneller. Den ene er en 5-7 modell som jeg bruker til 6er stang i sjøen, super snelle som er utrolig fin å kjøre fisk på med en meget god brems og den påvirkes ikke av kulde som noen sneller har en tendens til og gjøre. Denne snella selges billig på skittfiske ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...