Gå til innhold

hva er yndlingsmønsteret ditt til sjøørretfiske?


Anbefalte innlegg

Er i skikkelig bindemodus om dagen, og nå står sjøørretfluene for tur 8) Har bundet opp en god del jiggys og zonkere, som er det jeg har hatt mest hell med til nå, men må jo ha mer enn bare det! ;)

Så... Hvilken flue bruker du aller mest til ditt SØ-fiske? Har du lyst, er det bare kjekt om du nevner favorittene for de forskjellige årstidene :)

Legg gjerne til litt om hvordan de bindes/ fiskes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reker, børsis, lopper og diverse bugger's ;) deriblant bugger-varianter ala frede, nobbler, pattegris etc

har aldri hatt noen suksess med jiggy, clouser, deceiver-varianter, men liker zonkere og mylar-baserte fiskeimitasjoner fordi jeg har fått fisk på sånt ...

fisker SØ i Østfold og Bohuslen høst, vinter, litt vår... men våren prioriteres innlandsfiske, med unntak av børstis-sverming.... da døh, da, ta meg f..n.. skal du se SØ-fiske ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritten er uten tvil Floin:

12112005210846Y57gq84nyLo4.jpg?80

Men de produseres ikke lengre og den tar laaang tid å binde ordenlig selv. Det burde egentlig vært noen fluefiskesjapper her til lands som burde begynne å selge den. Det er en kanonflue til vinterfiske og tidlig vår. Utmerket til sjørøye også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pattegris, når bundet som orginalen, rosa eller grå.

Svært lite som slår den :D Hel års flue.

Småreker, noen egne mønster.. Stille vær, klart vann. Særlig ved fralandsvind, og lang tynn fortom.

Disse funker også under Loppe forhold, så fisker sjeldent vanlige Lopper.

Crazy Charlie, div farger. Når du vil litt dypere under samme forhold som over.

Veldig undervurdert flue til sjøørret fiske.

angel, div farger. Funker alltid for meg når fisken spiser små fisk.

Velger farger utifra byttedyr og eget lynne, sjelden skydekke og slike ting.

Foruten skumring og mørke da..

Bruker av og til noen andre fluer, men føler meg godt dekket med de over :D

Tony!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du et ræva bilde av noen killere.

I år bør du passe på å bli med fleskefinna når isen går!! Det er viktigere en flua. Det kommer til å smelle!

[attachimg=1]

Hehe, skal nok få til det ja ;) Så ut som noen killere de der fluene forresten ;) binder du WB'en uten hackle?

Nei, jeg binder begge deler. Litt tilfeldig dette. Kan vel faktisk ikke si jeg har merket noe særlig forskjeld. Det er halen som er giftig.

Doggnobbler binder alltid uten hackel og han får dessverre alltid mer fisk en meg :P Den jævelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...