Gå til innhold

Loop AEG #5


Gjest PG

Anbefalte innlegg

hehe, joa, men fisken driter i om det er bosch eller AEG eller Siemens. hehe  :D

Skal være en etterkommer av greyline ihvertfall. Bare lurte på om noen hadde testa den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en GreyLine i klasse 5.

Jeg har også fått testet en AEG i samme klasse da en kompis av meg har hadt en slik i noen år nå.

Selvom dette skal i utgangspunktet være den stanga som er mest lik Grey Line stanga så synes jeg ikke det. Den er for lite delikat og har en slappere rygg enn GreyLine stanga..

Om du vurdere en ny Loop stang så hadde jeg valgt enten den nye Epic stanga eller en Opti stang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, at den er mer slaskete er ikke bra. Det jeg er ute etter er en #5 stang som kan levere litt tyngre fluer og at den ikke koster all verden. Er frelst i Loop Yellow Line, så bruker for det meste den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, at den er mer slaskete er ikke bra. Det jeg er ute etter er en #5 stang som kan levere litt tyngre fluer og at den ikke koster all verden. Er frelst i Loop Yellow Line, så bruker for det meste den.

Ble påstått at AEG #5 skulle være samme klingen som greyline #5...men har aldri prøvd en AEG. Hadde jeg vært deg hadde jeg isåfall gått for en Yellowline 2 9ft #5!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AEG = Angling Exploration Group som lager de teite "white-thrash-gone-wild/flyfishing"- filmene. Stanga kan nok være god, men om pengene går til de så gå for all del for en annen Loopstang(om du absolutt må ha det..)

Sett "river wolf"? Den var jævlig bra... Tviler dog sterkt på at de får noe særlig av fortjenesten på disse stengene :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det samma som Greyline?

Jfr. Loop sine sider så er det "Multi" stengene som er forlengelsen av Greyline.

Multi skulle være en "videreutviklet" greyline, med tilnærmet lik aksjon, billigere grafitt og litt mindre lim :P Loop AEG #5 skal liksom også være lik greyline #5; "The AEG 590 was resurrected from the late-great Loop Grey Line series rod. Incorporating the latest graphite's and glues.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen erfaringer med overnevnte stang?

Lurte på å kjøpe meg den som en fjellstang til litt "røffere" forhold.

Petter

En ruggig kastmaskin, Ganska snabb helaktion (Greyline) Kork/Gummi Hantag.... Otroligt hållbart. Inte världens snyggaste, Men kommer absolut att hålla för tuffa fjellturer..... Med andra ord.... KÖP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...