Gå til innhold

Fluefiskere på rekke og rad :-)


Gjest AndreBrun

Anbefalte innlegg

Gjest AndreBrun

Hei, legger ut et bilde av meg og Rune, fra den Danske fluefestivalen 2005, som stod i lokalavisa.

Vi er "omringet" av et par andre dyktige fluebindere; Van de Sande fra Belgia og Mr. microflies Weilenmann fra Nederland :D

 

For å oppsummere bildet kort: Hans Weilenmann bandt fluer type #28 med de fantastiske Whiting-mikro-saddle-greiene, hvor hele lange saddlehackle passer til...ja, #26-30 typen :-) Jeg bandt blant annet Sail Wing Dun-teknikken, som skremmende nok noen dansker hadde prøvd seg på før, men det var nok av de som sa Ahhhhhh når de så en bred vingeprofil :-) Rune bandt blant annet noen kjempefine Tekstillim Mayfly som mange dansker fant veldig interessant - der nede er jo Majfluer skikkelig relevant og denne teknikken likte de godt :-) Paul van de Sande hadde noen skikkelig innovative teknikker for å binde bakkropper på vannymfer!

 

Jeg hadde også gleden av å binde ved siden av Charles Jardin på lørdag, og jeg hørte flere ganger han poengterte ovenfor publikumerne foran seg at "I only tie practical trout flies 'cause I fish a lot", så pekte han bort på Rune og meg og sa igjen og igjen "THAT's practical trout flies" :smt023

Sannheten er vel at Rune og jeg ikke kan binde annet enn imitasjoner og praktiske ørretfluer, og at vi er så dumme at vi kaster alle flue-idéer som ikke fanger fisk - men det var flere likesinnede der :D

post-0-13949845431471_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der var mange store navne fra hele verden, men i to nordmænd, deltog ikke på nogen måde på sidelinien. Der var meget stor interesse for jeres fluer, det var meget godt med nordisk deltagelse,

 

jeg lægger ved et foto af en Dansker som mange i Norge kender Jens Pilgård sammen med Skuli Kristinsson fra Island

 

Se om i kan få flere Norske fluebindere med næste gang i 2007

 

Hilsen Knud.

post-0-1394984543309_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kanskje mulig med en kort beskrivelse av disse vannymfene til Paul van de Sande?

Vannymfer er spennende insekter......

 

Hei OleA!

 

Her er bilde av vannymfa til Paul.

Knalltøff og smart bindeteknisk. Bakkroppen lages av tvunnede strutseherl og er dønn solid! Jeg skal komme tilbake med en steg for steg beskrivelse senere..

 

Jeg kan få Paul til å skrive en sak om den dersom dere ønsker det (hmm var vel passe dumt spørsmål ](*,) )

VDS damsel nymph.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...