Gå til innhold

Utfordring sesongen 2010


Gjest Pål Andersen

Anbefalte innlegg

Gjest Pål Andersen

DET er snart tomt for villaks og det kan se ut som sportsfiskere må ta "støyten" lenge før de/det som er årsaken må gjøre det... Urettferdig? JA definitivt. Særlig fordi det er også sportsfiskere som utfører ALL kultivering. Den eneste måte sportsfiskere, slik jeg ser det, kan "bevise" at andre ting enn sportsfiske har skylda, er å moderere seg kraftig.

Min utfordring til alle laksefiskere i Norge for kommende sesong er:

Sett ut den første og siste laksen dere får i år :)

For de som syntes dette er vel drøyt; Sett ut ALL hufisk og all laks over 3kg.

Sjøørret i elver lar vi gå.. Ikke sant ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET er snart tomt for villaks og det kan se ut som sportsfiskere må ta "støyten" lenge før de/det som er årsaken må gjøre det... Urettferdig? JA definitivt. Særlig fordi det er også sportsfiskere som utfører ALL kultivering. Den eneste måte sportsfiskere, slik jeg ser det, kan "bevise" at andre ting enn sportsfiske har skylda, er å moderere seg kraftig.

Min utfordring til alle laksefiskere i Norge for kommende sesong er:

Sett ut den første og siste laksen dere får i år :)

For de som syntes dette er vel drøyt; Sett ut ALL hufisk og all laks over 3kg.

Sjøørret i elver lar vi gå.. Ikke sant ?

dette er et tiltak som alle SERIØSE sportsfiskere bør klare uten problemer. for der ER først og fremst for sporten vi bedriver fiske?

ellers kunne vi vel bare brukt garn og spart masse penger på utstyr....

selv om jeg ikke er noe utpreget laks og sø fisker i elv, tar meg en tur i ny og ne, men jeg bestemte meg ifjor å slippe ut all sø jeg får i sjøen. og evt all laksefisk jeg får i elv.

for meg er det viktigere å kunne få den sportslige opplevelsen, enn den kulinariske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har praktisert det å sette ut all hulaks over 60 cm de siste årene. Har satt ut 6-7 stk over ti tolv kilo de to siste årene. Den største var 119cm. Utrolig godt å se dem svømme ut i strømmen igjen etter en kort og hard kamp...

Vi må ta vår del av kultiveringa. Sjøllaksefiskerne tar jo en liten bit de også (selv om det kanskje er veldig påtvunget...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt litt på om jeg skulle betale fiskeravgiften i år. Fisker ikke i lakseførende elver så det ville i så fall bli for å støtte. Er jo ikke store summen. 220 kr for enkeltperson og 355 for familiekort. http://www.inatur.no/o2/Shop-FishTax/

Utifra denne linken til brosjyre om Fiskeravgiften ser det jo ut som at det går til en god sak:

http://www.dirnat.no/multimedia.ap?id=29305

Noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...