Gå til innhold

Anbefaling til 1 Ukes fisketur!


Tor Arne

Anbefalte innlegg

For ikke å gro helt fast i Rena i sommer, har jeg bestemt meg for å pakke sekken og reise på tur! Jeg har 1 uke til rådighet. Det blir enten siste uka i Juni, eller første uka i Juli. Det er kun snakk om Tørrflue, og helst i rennende vann. Helst litt unna gud og hvermann,da jeg ikke vil bruke go`uka på å stå i kø. Har vurdert Stabbursdalen, men syns det kanskje blir litt drøyt å vimse rundt oppi der helt alene,uten å kjenne til området der oppe. Noen som kunne tenke seg å gi en stakkar noen tips til en finfin tur?  Gjerne på PM.

Tor Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Stabburselva er du ikke alene. Da jeg kom inn dit 10. juli for noen år siden var det 5 telt på odden.

Det er der elvene møtes, ble usikker men tror det var Soulojavre elven som rant inn heter. Det var på denne odden også Lenth etc. ble fløyet inn under innspilling av Lars og Bård.

Da jeg var der kom det 4 karer som hadde gått inn året før. Nå hadde de med 2 Ally Canoer og tatt helikopter til Stabbursvann og padlet nedover. Det var mye søppel i området etter skutertrafikk vinterstid.

Forslaget i Rana ser utrolig spennende ut.

Ønsker du fjellet eller lavland (Hardangervidda eller Femundsmarka/Tisleia/Gjøra)

Hvor bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Stabburselva er du ikke alene. Da jeg kom inn dit 10. juli for noen år siden var det 5 telt på odden.

Det er der elvene møtes, ble usikker men tror det var Soulojavre elven som rant inn heter. Det var på denne odden også Lenth etc. ble fløyet inn under innspilling av Lars og Bård.

Da jeg var der kom det 4 karer som hadde gått inn året før. Nå hadde de med 2 Ally Canoer og tatt helikopter til Stabbursvann og padlet nedover. Det var mye søppel i området etter skutertrafikk vinterstid.

Forslaget i Rana ser utrolig spennende ut.

Ønsker du fjellet eller lavland (Hardangervidda eller Femundsmarka/Tisleia/Gjøra)

Hvor bor du?

Jeg bor like ved Hamar jeg! Jeg har veldig lyst til å reise til Finnmark/Nord-Norge. Jeg var der i Førstegangstjenesten i 99-00, og trivdes veldig godt oppi der! Om det er fjellet, eller lavland spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Stabburselva er du ikke alene. Da jeg kom inn dit 10. juli for noen år siden var det 5 telt på odden.

Det er der elvene møtes, ble usikker men tror det var Soulojavre elven som rant inn heter. Det var på denne odden også Lenth etc. ble fløyet inn under innspilling av Lars og Bård.

Da jeg var der kom det 4 karer som hadde gått inn året før. Nå hadde de med 2 Ally Canoer og tatt helikopter til Stabbursvann og padlet nedover. Det var mye søppel i området etter skutertrafikk vinterstid.

Forslaget i Rana ser utrolig spennende ut.

Ønsker du fjellet eller lavland (Hardangervidda eller Femundsmarka/Tisleia/Gjøra)

Hvor bor du?

e du sikker på at det va den elva, trur det va øst for lakselv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellfisketur i Nordnorge i juni er et sjangsespill uten like ;D

Helt klart. Skal du til fjells, dra første uka i juli hvis du kan. 2. uka er enda sikrere mht klekkinger av annet enn fjærmygg hvis du skal opp i høyden. Ellers er jeg helt enig med Staffan - umulig å si noe om når sommeren kommer nå.   

Jau, har noen mil på baken til fjells, så å vente er nok smart :)

Men hvem har vel tålmodighet til det? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mange som kan fortelle mer om klekking i Stabbursdalen men som et tips: Hørte om en som har vært der 25 år i strekk. Nå reiser han rundt St. Hans og får vel så mye fisk som tidligere. Han har sikker blitt bedre kjent men årsaken er myggen. Lite mygg og knott så tidlig på året. Jeg var der 10 til 18 juli og det var myyye mygg og knott. Været var veldig bra = ble kokt ut av teltet. Fikk kun sove mellom 0230 og 0700. Anbefales å ta med myggtelt og henge opp innemellom busker for 1 time søvn midt på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...