Gå til innhold

Nye fiskeregler i Driva


Rune D

Anbefalte innlegg

Da ser det ut som markfiske er historie....,hvertfall i de tre nederste sonene ;).

http://drivafiske.origo.no/-/bulletin/show/546208_markforbud-og-nattfredning

Ho-ho, da vil jeg tro det skal bli anarki der  :o

Tilstandene med markfiskere i nederste sona der er det værste jeg har sett i norge, og jeg hadde aldri våget meg ned til elva der uten hjelm, i frykt for å få et 50 grams søkke i hodet  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det kommer helt klart til å lette på fiskepresset der...

Det er neimen ikke mange fluefiskere jeg har møtt i de nederste sonene de siste åra.

Tror også det kan være bra at de innfører nattfredning,slik at fisken kan forflytte seg i fred og ro i de mørkeste timene :)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som markfiske er historie....,hvertfall i de tre nederste sonene ;).

http://drivafiske.origo.no/-/bulletin/show/546208_markforbud-og-nattfredning

Ho-ho, da vil jeg tro det skal bli anarki der  :o

Tilstandene med markfiskere i nederste sona der er det værste jeg har sett i norge, og jeg hadde aldri våget meg ned til elva der uten hjelm, i frykt for å få et 50 grams søkke i hodet  :rolleyes:

Hørte rykter om at det var noe hyling  oppi der nå ja :D...

Disse reglene blir nok ikke bare tatt godt i mot vil jeg tro!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Da ser det ut som markfiske er historie....,hvertfall i de tre nederste sonene ;).

http://drivafiske.origo.no/-/bulletin/show/546208_markforbud-og-nattfredning

Ho-ho, da vil jeg tro det skal bli anarki der  :o

Tilstandene med markfiskere i nederste sona der er det værste jeg har sett i norge, og jeg hadde aldri våget meg ned til elva der uten hjelm, i frykt for å få et 50 grams søkke i hodet  :rolleyes:

Hørte rykter om at det var noe hyling  oppi der nå ja :D...

Disse reglene blir nok ikke bare tatt godt i mot vil jeg tro!!!!!!!

ALLE regelendringer på denne kanten av landet som gjør det vanskelig med ;; DREP, selg, tøm, ødelegg, det skulle vært gratis å fiske, forurens, reguler ihjel osv.  Forårsaker tenners gnissel... Håper de kommer seg ut av jura tiden snart..

PS. Unnskyld til dere som er fra området og ikke ER SLIK  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!

men kunne heller sett at kvoten ble 1 sø og 1 laks per dag. tror at laksen kan bli hardt beskattet nå.....

Er ikke så godt som all laks som går opp i driva rømt oppdretslaks, da ?

Driva er vel fortsatt gyro-infisert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!

men kunne heller sett at kvoten ble 1 sø og 1 laks per dag. tror at laksen kan bli hardt beskattet nå.....

Er ikke så godt som all laks som går opp i driva rømt oppdretslaks, da ?

Driva er vel fortsatt gyro-infisert ?

ikke som jeg har hørt, men hvem vet i disse dager med masserømmninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!

men kunne heller sett at kvoten ble 1 sø og 1 laks per dag. tror at laksen kan bli hardt beskattet nå.....

Er ikke så godt som all laks som går opp i driva rømt oppdretslaks, da ?

Driva er vel fortsatt gyro-infisert ?

Driva er fortsatt gyro-infisert ja. Når det gjelder om all laks der er rømt oppdrettslaks, tror jeg man skal være forsiktig å si det ene eller det andre. Kjenner godt til miljøet der. Noen hevder det er Drivalaks som går opp, andre hevder det er annen laks. Har en meget god kompis i Veso, privat forvaltning som bl. annet har ansvaret for all "onanering" og oppsamling av anadrome gener i Norge. Han hevder all laks i Driva er blandingsfisker. Likevel er det rart att lakseoppgangen i Driva oppfører seg helt normalt og er såpass stabil de siste årene. Slik ville ikke ren oppdrettslaks oppføre seg. Jeg vet ikke.

Uansett er dette et stort framskritt for sjøauren, som Driva er minst like kjent for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...