Gå til innhold

Første fisketur


bakkenb

Anbefalte innlegg

Leverte ungen til svigers og kjørte glad og fornøyd mot min første fisketur. Gikk opp til vannet med håp om fisk, vel vitende om at det trolig var litt is. Men det var ikke litt is, det var jævlig mye. fortsatt landfast mange steder og mer en tykk nok til å gå på om man er av det vågale slaget. Jeg tok ikke sjansen. Gikk til innoset og der var det 4 kvm med isfritt vann. Så to små pinner i bekken men ikke noe mer. Fikk kastet litt i motvind og med snø i lufta ble det en kald affære, men det var alikevel en herlig fisketur:-) Da jeg flytta til haugesund trodde jeg vann skulle være isfrie til iallefall april, men, men... Morsomt å få unnagjort jomfruturen alikevel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte ungen til svigers og kjørte glad og fornøyd mot min første fisketur. Gikk opp til vannet med håp om fisk, vel vitende om at det trolig var litt is. Men det var ikke litt is, det var jævlig mye. fortsatt landfast mange steder og mer en tykk nok til å gå på om man er av det vågale slaget. Jeg tok ikke sjansen. Gikk til innoset og der var det 4 kvm med isfritt vann. Så to små pinner i bekken men ikke noe mer. Fikk kastet litt i motvind og med snø i lufta ble det en kald affære, men det var alikevel en herlig fisketur:-) Da jeg flytta til haugesund trodde jeg vann skulle være isfrie til iallefall april, men, men... Morsomt å få unnagjort jomfruturen alikevel:-)

Gi det til over helga :) Hvor du eventuelt var og prøvde?

ps: Om du kombinerer litt er det kanonfiske på sø i Haugesund området nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom flere utos nord i Nordmarka. Mange vann har demninger men inget vann. Helt i bunn renner en sildrebekk noe på størrelse med det som kommer da en lenser. :'(

Så muligheten til å kaste i åpne råker ser dårlig ut. De som tar turen til Oslofjorden kommer som regel hjem med småtorsk. :-\ Blir gode bøker & DVD i påsken. Ørret jakt i Vindelfjällen er en favoritt og tørrfluelandet 3. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme opplevelsen sjøl for ett par år sia. Forholdene så bra ut i Lillestrøm, men da vi kom fram til vannet oppi romeriksåsen var der fortsatt vinter.. hehe..  :P

Der ble jeg en erfaring rikere, åsen ligger jo høyere oppe. Iveren tok vel litt overhånd kan man si. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser mine første ferskvannsørreter ut iår...i stillevann.

De likte den flua dere ser i kjeften på fisken...fisket "buzzer" måte :)

Brukte sink tip line a la Wulff Predator....to fluer på fortom...str 16 med rødt holo tungstenhode i 1.5mm...dere fra Kortlinetråden kjenner jo denne saken :D

EikreFly leverer godsakene...samme sak på enden...full strekk i line grunnet det lille tungsten hodet, nydelig kontakt med de små fiskene som nuppet i fluene.

Rakk ikke kroke dem alle...men utrolig gøy 30 minutter på vei hjem fra jobben.

Fant et lite dropp i vannet i le av fryktelig vind ute idag...utfor den kanten stod dem på ca 2-3 meters dybde bet de på.

Godt å være igang med det aller, aller morsomste stillevannsfiske jeg vet om..."nupp...nupp...drzzzzzzzz...."....så satt de :).

Rolig innfisking av line, for de som lurte på det :)

post-1338-13949876830093_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på min første tur etter BØ i dag for denne sessongen. Snorre hadde sneket til seg litt info om at befant meg i stavanger og tok kontakt.. veldig glad for det ! han tilbydde både skyss og utstyr. vi reiste opp til ett vann som han hadde hørt litt snakk om.  vi så en eller annet vak innimellom, men for lite til at det skulle bli noe skikkelig tørrfluefiske så rett før vi ga oss knøt eg på en pels sluk og etter ikke for mange kast så var sessongen første BØ landet for min del ! snorre ble desverre uten fangst i dag ! men han tok sin kvote i går  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...