Gå til innhold

Anbefalt fluesnelle for saltvannsfiske


Imago-S

Anbefalte innlegg

Legger ut en tråd her for å spørre hva folk benytter av type fluesnelle for sitt saltvannsfiske. Fint hvis noen også kan kommentere hva de synes er bra med "den" snella, evnt. ca pris, samt holdbarhet/hvor lenge de har benyttet denne snella. + og - kommentarer er fint.

Selv har jeg idag gått på limpinnen? og kjøpt en Snowbee XS 780, da jeg har forhåpning om å få ei snelle med god brems til like under 2000kr.  Ingen erfaring med Snowbee fra før av.  Så har noen innputt på denne snelle så kom med det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hovedsnella mi er en lamson velocity hard alox.

skit fornøyd med denne snella. god og vanntett brems, lekkert utseende, deilig knarr.

heldig som jeg var så fant jeg den for 1500kr ny. har også en lamson konic som er omtrent tilsvarende kvalitet forutenom at denne snella er støpt istedenfor dreid. siste snella er en okuma helios som også virker som en god og holdbar snelle. dyr er den heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

favoritten min (blandt mine egne sneller) er http://komplettfritid.no/product/vision-xla

funker upåklaglig og er rimelig - ca 1500,-

tåler saltvann - lukkede lager - og antirevers, dvs at sveiven ikke går rundt ved utras... bremsen fungerer også bra, dvs den justerer seg linjært...

jeg bruker "lille" briren av den, vanlig xla. uten problem. samme med vison gt som brukes i sjøen av og til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

favoritten min (blandt mine egne sneller) er http://komplettfritid.no/product/vision-xla

funker upåklaglig og er rimelig - ca 1500,-

tåler saltvann - lukkede lager - og antirevers, dvs at sveiven ikke går rundt ved utras... bremsen fungerer også bra, dvs den justerer seg linjært...

har en liten vision gt som jeg bruker til en #3-stang... den snella har en vannvittig grom lyd...

jeg bruker "lille" briren av den, vanlig xla. uten problem. samme med vison gt som brukes i sjøen av og til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hovedsnella mi er en lamson velocity hard alox.

skit fornøyd med denne snella.

Kan bare føye meg på i rekken når det gjelder denne snella. Ellers har jeg god erfaring med Tibor Everglades, og Back Country seriene men de er noe dyrere enn jeg egentlig vil innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til nå benytte Vision Koma sneller billige og ok til den prisen kan man ha forskjellige sneller til forskjellige snører samt at det ikke skjærer i sjelen når snella slepes i grusen eller dunkes i berget.

Det skal legges til at jeg ikke har tatt større fisk enn 2 kg på dem så jeg har ikke fått testet bremsene fult ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har mange ulike sneller, er vel over 10 stykker til sjøen :rolleyes:

En som tålte kulde og som var mest pålitelig i vinter var Guideline Quadra.

Du verden for ei snelle, har null å utsette på den. Angrer ikke på at jeg kjøpte ei slik.

Ellers har jeg ei Vision GT jeg fikk av Bjorni som aldri har sviktet.

Har også endel ræl. Men stort sett funker brems hvis jeg bare skyller godt etter bruk, tørker og smører opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også fornøyd med Koma snellene,er i tillegg såpass rimelige at man kan fint kjøpe 3 i året....Scierra XDP snella er også suveren,har ikke vasket denne i ferskvann i hele tatt(surrehue som jeg er)litt over to lapper og har definitivt gjort nytte for seg i ett år nå(3-4ganger bruk i uka året rundt.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også fornøyd med Koma snellene,er i tillegg såpass rimelige at man kan fint kjøpe 3 i året....Scierra XDP snella er også suveren,har ikke vasket denne i ferskvann i hele tatt(surrehue som jeg er)litt over to lapper og har definitivt gjort nytte for seg i ett år nå(3-4ganger bruk i uka året rundt.... ;)

Denne du mener pistus?

http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=37550

Isåfall til hyggelig pris.  Har 2 stk av dem selv, måtte bytte lager på den ene, men grei skuring det.  Og INGENTING i denne snella ruster, så det er jeg så langt meget godt fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk tråden jeg startet under "Utstyr" hvor jeg etterspurte erfaringer med Danielsson sneller til saltvannsbruk. Makan til anbefalinger har aldri  jeg fått. Så endte jeg da også opp med en Danielsson F3W 4seven. Snella oser av kvalitet. Har fra før en Waterworks Ula 3X, som jeg er storfornøyd med etter noen års bruk, men Danielsson snella virker likevel hakket vassere selv om den er billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...