Gå til innhold

Tips til glassfiberprosjekt


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å prøve meg på et selvbyggerprosjekt. På samme tid har jeg svært lyst på en lett og fin glassfiberstang (~8'#4?). Er det noen som har gode tips til hva man skal velge, og hvor man skal handle?

Da jeg ikke har prøvd dette før trenger jeg alt.

Bør vel nevnes at jeg ikke ønsker å tømme banken på dette.. Pris opp til 2000,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg har lyst å prøve meg på et selvbyggerprosjekt. På samme tid har jeg svært lyst på en lett og fin glassfiberstang (~8'#4?). Er det noen som har gode tips til hva man skal velge, og hvor man skal handle?

Da jeg ikke har prøvd dette før trenger jeg alt.

Bør vel nevnes at jeg ikke ønsker å tømme banken på dette.. Pris opp til 2000,-?

Kjøp deg en blanks fra Steffenbrothers:

http://www.steffenbrothersflyrods.com/Pages/fiberglass.htm

135 dollar for 2 delt og 170 dollar for 3 delt er rett og slett billig for sykt gode blanks.

Vet det er mange som har fått laget custom bygde Steffenbrothers glassfiber stenger og de er meget godt fornøyd.

Har selv kasta med Steffenbrothers og da snakker vi virkelig feeling.

Bedre stenger til gunstig pris tror jeg du skal lete veldig lenge etter.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

En liten obs.. Steffenbros er kjent for å være litt vanskelig, har selv fått erfart dette. Så hva enn du gjør, ikke spør om de kan sette ned prisen på tollskjemaet >:(;D

Etter jeg spurte om dette, har jeg hørt ingenting. Sendte 3 mailer i ettertid, men null svar :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten obs.. Steffenbros er kjent for å være litt vanskelig, har selv fått erfart dette. Så hva enn du gjør, ikke spør om de kan sette ned prisen på tollskjemaet >:(;D

Etter jeg spurte om dette, har jeg hørt ingenting. Sendte 3 mailer i ettertid, men null svar :-\

Herved notert!  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takk for godt tips. Epost er sendt til steffenbrothers. - Blir spennende..

Husker du hvilken modell du prøvde?

Jeg har prøvd en 8´3-4 samt et par andre jeg ikke husker.

Selv ville jeg hørt om Mark Steffen kunne lage en 8´ i 4-5 (er ikke på lista men jeg vet at han skal produsere dem etterhvert).

Fantastiske stenger er det i allefall og det blir nok ikke lenge før jeg skaffer meg en glassfiber fra Steffenbrothers.

Jeg har en carbonstang fra Steffenbrohters og den er helt rå :D

PS. Det Raymond sier er nok riktig. Mark Steffen anser nok at man skal gjøre ting på riktig måte og liker ikke forespørsler om å sette ned verdien.

Dessuten er prisene så lave i utgangspunktet at man ikke får rare momsen allikavæl :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Steffenbrothers er mye mer fleksible nu. de har begynt å oppleve at det finnes et marked i norge og har vel endret litt rutiner for at dette skal bli bedre. Preben ringte meg forøvrig å sa at den nye 4-5 stanga var i særklasse det beste han hadde forsøkt og det for ca. 3600.- ferdig inn i landet (kølfiber).....Preben Anker er kjent for å kunne vurdere fluestenger og vil ha dem dype!! Slik fluestenger skal være for gutta som behersker kasting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

PS. Det Raymond sier er nok riktig. Mark Steffen anser nok at man skal gjøre ting på riktig måte og liker ikke forespørsler om å sette ned verdien.

Dessuten er prisene så lave i utgangspunktet at man ikke får rare momsen allikavæl :)

Terje!

Jeg spurte (meget..) pent om det var en mulighet å sette ned prisen sånn at det kom seg på under 1000kr, sparer noen hundrelapper på gebyr og moms da. Beklaget forespørselen i en mail etterpå, men da var vel skaden allerede gjort :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangen i USA som er ekstremt redde for at onkel Sam skal skade dem (eller gud) Jeg fikk en gang som svar da jeg spurte om en han kunne skrive ned verdien. "As a good christian it goes agains my faith" Greit nok Your loss, tenkte jeg. Det er kanskje ikke helt stuereint å gjøre det og jeg skjønner ikke hvorfor noen blir sure. Det er et enkelt ja nei spørsmål.

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Har opplevd å spurt og fått nei som svar, men når pakken kom fram, så var verdien satt ned likevel ;D

Er mange som er prippen på dette området. De som sier ja eller gjør det uten å få spørsmål om det, blir fast dealer hos meg ihvertfall. Kall meg gjerne gjerrigknark, men alle monner drar sa musa og pissa i havet :D;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

korrupsjon her det raymond.....tror straffereaksjonen ikke er så slapp der enn her! ???

Det var et sterkt ord egentlig, men riktig. Det er faktisk korrupsjon. Nei har du sett nå er jeg blitt kriminell også :'(

Beklager OT trådstarter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Steffenbrothers er mye mer fleksible nu. de har begynt å oppleve at det finnes et marked i norge og har vel endret litt rutiner for at dette skal bli bedre. Preben ringte meg forøvrig å sa at den nye 4-5 stanga var i særklasse det beste han hadde forsøkt og det for ca. 3600.- ferdig inn i landet (kølfiber).....Preben Anker er kjent for å kunne vurdere fluestenger og vil ha dem dype!! Slik fluestenger skal være for gutta som behersker kasting!

He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en tilbakemelding fra Mark i går. Han kunne fortelle: Ja, han shipper til Norge. Nei, han anbefaler ikke å bruke US post office. Derimot skal fedex være bra. Og forresten så koster frakta 150$".

Et enkelt regnestykke blir dermed: 200$ for 4-delt blanks + mva + 150$ i frakt + (kork, guider + +) = litt for dyrt for et førstegangsprosjekt.

Så jeg takker fortsatt for gode tips.

S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150 dollars i frakt WTF. Det er jo noe av det sykeste jeg har hørt.

Uansett. Jeg syns godt da kan bruke litt penger på stangen. Førstegangsprosjekt eller ei. Du skal jo bruke stangen etterpå. Kjøper du ei "billigstang" så kanskje du ikke bruker den alikevel og da har du jo kasta pengene rett i dass.

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Fikk det samme valget selv, helt på trynet spør du meg. Er bare å si at du vil bruke USPS, han ga deg jo valget. Har selv så langt ikke hatt noe problemer med de, så jeg skjønner ikke hvorfor Mark insisterer på å bruke FedEx. Prosenter kanskje? ???

Du kan jo høre med Mike på www.mcfarlandrods.com, han lager også meget bra glassfiberstenger. Men svar på mail, kan være så som så. Verdt ventinga ihvertfall. Har bestilt derfra selv, skal være her i morgen ifølge sporinga til posten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk USPS. De er billigere å sende fra de dypeste avkroker i Louisiana til Coop i Nord Odal, enn Brevpost fra Stange til Kongsvinger. Har Over 100 kjøp på Ebay med USPS, Småting som store, og flere stenger. Aldri hatt problemer. Dessuten er private selskaper som Fedex, UPS noen jævler til å ta gebyr på tollklarering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvådelat är dyrt. Tredelat brukar vara avsevärt mycket billigare.

Sedan är det faktiskt olagligt att sätta ner värdet på paket från USA enligt den federala postlagen. Så det kanske inte är nåt man skall uppmuntra till på ett öppet forum? Man skall definitivt respektera säljare som väljer att neka.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...